Jag håller på att skissa upp mina rabatter och givetvis är vissa namn som bortblåsta
Ingen märkvärdig växt alls, finns lite överallt, men vad fanken är det den heter??? bienn, gråbladig, cerise eller vita blommor
Kryddhagen
19-05-2013, 15:50
Kan kanske vara purpurklätt!?!
EKLO
19-05-2013, 15:54
Men jag trodde purpurklätt var perenn, är den bara tvåårig?
Eva i Skåne
19-05-2013, 16:06
purpurklätt var rätt! Tack
Jag har lärt mig att den är bienn, men tror att den överlever flera år hos mig, lite som borstnejlikor ungefär. Sen frösår den antagligen sig också så man fortsätter att ha plantor hela tiden.
Ewa L
19-05-2013, 18:20
Jovisst är den bienn. Typiskt nog måste jag släppa upp en drös varje år för att försöka urskilja de vita. Och trots att jag inte låter de rosa gå i blom/frö där är de ändå rosa igen nästa år. Trolleri?
Av en rar Odla-kompis fick jag för många år sedan frö till en som var rosa i mitten och med ett brett vitt fält utanför. Jättesöt, men tyvärr var den svår att få att fröa av sig så efter några års kamp (enligt ovan) fick jag erkänna att den var borta.
jimvidar
20-05-2013, 07:05
Det där känner jag igen, "jaha vad kommer här då"... "undrar vad den där heter då" samma visa varje år. Ett hopp i eländet är att det klarnar i huvudet ju längre sommaren lider. I år skall jag ta kort av rabatterna printa ut bilderna på vanligt A4 papper och skriva med penna direkt på bilderna vad blommorna heter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.