Normalt så odlar jag allt förutom jordgubbar från frön men förra året så hade blomsterlandet svarta körsbärstomat plantor(black cherry?) och jag hade aldrig sett dom då och blev sugen så jag köpte 2st plantor.
Plantorna var friska och växte väldigt snabbt. Dom måste ha blivit över 2m långa men jag fick inga blommor och alltså inga tomater. Jag har odlat tomater i flera år så jag vet att jag inte gjorde något fel. Jag tog bort alla sidoskott för jag tänkte att det kanske var pga dom men de hjälpte inte. Alla mina plantor som jag sådde från frön fick tomater. Jag köpte ju plantorna för att jag ville få svarta/mörka tomater och blev ju alltså lurad så man borde ju kunna få tillbaka pengarna igentligen? Nu har jag ju inte ens kvittot kvar så jag lär ju inte få några pengar tillbaka men om jag hade åkt tillbaka med plantorna och visat att dom var friska men inte hade bildat några blommor. Hade jag kunnat få tillbaka pengarna då eller hur funkar det? Det är ju även då omöjligt för mig att bevisa att det är just dom plantorna jag köpt från dom.
Nu för ca 2v köpte jag 2st jordgubbsplantor och 2st säckar yrkesodlarjord från samma affär. Idag kastade jag jordgubbsplantorna. Dom började se konstiga ut och jag kunde inte komma på varför dom gjorde det så jag drog upp dom från krukorna och det var flera/massa vita maskar bland rutterna. Jag blev så äcklad så jag kasta dom. Jag försökte först ta bort dom men de var för många och jag hade varit tvungen att ta bort alla rötter och då lär plantorna ändå dött. Maskarna var 4-5mm långa men när tryckte på dom så kunde dom dra ut sig så att dom blev nästan 1cm. Vad är det för maskar? Jag har kollat mina tomatplantor som ligger i samma jord och dom har inte några maskar.