Full version: examenspresent
malarmaster
min brorsdotter tar sin civilingenjörsexamen och jag har blivit bjuden på examensfesten.
men en present bör man väl förära henne och frågan är då vad.
ngt smycke? presentkort till ex. kläder? tips mottages. ulf
mamamaggan
Beror ju helt och hållet på vad hon har för intressen.

Det som dök upp i mitt huvud var ett presentkort på en resa , om hon nu tycker om att resa. Hon kan lägga till mer om hon vill göra någon längre resa. du kan också höra med andra så kan ni gå ihop om ett resepresentkort.

Annars är ju smycken gångbara när det gäller tjejer.

Huggorm
Är det en civilingenjör så kanske man skulle fundera mer i teknik än smycken
kerstinbern
Fråga du här så blir ju naturligtvis svaret ett träd!
malarmaster
CITAT (kerstinbern @ 21-05-2013, 07:06) *
Fråga du här så blir ju naturligtvis svaret ett träd!

givetvis,men det förutsätter en trädgård?
så långt har hon inte kommit än,jobb har hon fått men till eget hus är det nog några år.
slå ihop oss om en resa kanske inte är så dumt? ulf

CITAT (Huggorm @ 20-05-2013, 21:55) *
Är det en civilingenjör så kanske man skulle fundera mer i teknik än smycken

giggle.gif hon har fått jobb o skall jobba med vindkraft o energieffektivisering,men ett vindkraftverk är väl rätt dyrt? passar nog inte min plånbok. Ulf
Åsa, mälardalen zon 2
Jo en resa är ju aldrig fel.

Om hon nyligen flyttat hemifrån till egen lägenhet el dyl är ju även sånt som presentkort på IKEA uppskattat det är väldigt trevligt bara kunna plocka på sig saker till en rätt ny bostad och bara dra presentkortet på vägen ut.
kerstinbern
Nja, ett träd förutsätter inte nödvändigtvis en trädgård, man kan ju plantera träd till minne av någon eller till minne av en speciell händelse, på en plats där personen i framtiden kan se trädet
Peztis
Upplevelser är ju något folk verkar uppskatta, finns i alla prisklasser.

Men frågan är hur hon är som person. Använder hon smycken? Varför inte köpa det då? Det är ju perfekta minnen och tar inte mycket plats, man kan ha dem hela livet osv. Gärna då något som kanske är lite mer klassiskt, typ pärlhalsband. Om hon ser ut "så", det är ju inte kul att köpa något som man inte använder.
(När jag tog studenten fr gymnasiet fick jag ett pärlhalsband av mina föräldrar, det hade jag även sedan när jag gifte mig så det är mig väldigt kärt.)

Att gå ihop flera är ju ett bra sätt att på något sätt få ut mer av pengarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon