Vinterflickan
Planterade en bokharabinda invid ett träd i somras, men när jag tittat på den sista dagarna har jag inte sett ett enda skott eller knopp på den. Tänkte först att den hårda vintern tagit den, men när jag började klippa i de gamla grenarna såg jag att de var gröna inuti... ?

Så... Är den bara seg pga att våren kom så sent eller är det så att den trots allt är död?
Tycker det är skumt att grenarna är gröna inuti men inga blad eller knoppar syns... confused.gif
Eva i Skåne
Den är absolut inte död om grenarna är gröna inuti. Jag har för mig att bokharabindan är sen i grönskan. Bara att vänta så händer det nog snart något
Vinterflickan
Låter lovande! tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
Nej dom är tidiga, såpass tidiga att dom kan skadas av frost. Mina har varit gröna länge och fick första blad knopparna i feb, hur ser den gröna färgen ut ? är det ljusgrön färg eller mörkgrön färg ?och är det fuktigt när du skrapar/klipper dvs är där vätska ?
Vinterflickan
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 21-05-2013, 19:48) *
Nej dom är tidiga, såpass tidiga att dom kan skadas av frost. Mina har varit gröna länge och fick första blad knopparna i feb, hur ser den gröna färgen ut ? är det ljusgrön färg eller mörkgrön färg ?och är det fuktigt när du skrapar/klipper dvs är där vätska ?

Mer ljusgrön än mörkgrön - och nej... skrapar jag med sekatören är det torrt... -cry-.gif
Anar att det är åt skogen... Är det troligt att den lever i roten & kan slå nytt? Och i så fall bör jag klippa ned det döda? Eller är det bara att gräva upp & slänga den direkt?
Alexander-VG-zon3
Det kan komma från rötterna, men är det ljusgrönt och torrt så lever dom inte, och skott från rötter borde ha kommit.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon