Full version: Änglatrumpet
Silvantia
Har 3 stycken Änglatrumpeter som jag tycker artar sig dåligt..där är små fjun som är början på blad på den ena, nyss omplanterad och gödslad. Den andra är nekliptt och där kommer knappt blad - står i sin ursprungskurk (stor) och numera utomhus då vi har 10 grader. En annan 'r ca 1 meter hög och där är lite decimeter stora blad på 2 av topparna.
Är det normal utveckling eller ska jag göra nått mer? Tycker det sket sig lite när jag klippte ner den ena på hösten (läste att man kunde göra både och). Kan fixa foto om någon vill se.
Ålgryte
En av mina änglatrumpeter står ute sedan ett par veckor. Den hade bara antydan till blad och många nya skott när jag satte ut den. Den växer men bladen har inte blivit större. Inne i fönstret har jag ett par sticklingar, i jord resp vatten, som däremot har fått stora blad !

Min slutsats är att det fortfarande är för svalt för ängeln utomhus. Krukan den står i är tung och den får stå kvar ute och jag tar det som ett expriment. crazy.gif
strandskatan
Min änglatrumpet kom också av sig när jag satte ut den, tror också att det beror på att det är lite för kallt för den, men gissar att den inte tar skada av en liten vilopaus i växten.
koja72
Mina kom av sig, men det tror jag berodde på den kalla och regniga våren/försommaren. Nu blommar de som bara den. Tyvärr har jag spinn på alla tre rosa, så det blir att kasta dem när de har blommat över -cry-.gif
Den har spinn för andra sommaren i rad och vi får bara inte bort dem
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon