Full version: Tips p trd
Whiskuchi
Jag har ett hrn som r s trkigt och tomt s jag vill stta ett trd dr. Det r sydvstlge men mot slutet av dagen skuggas det av en hggmispel p kommunens mark. Jorden bestr av ett ganska tunt lager matjord och drunder mest grus och sten (morn)

Mina nskeml r

Inte fr stort, runt fyra-fem meter vore perfekt
lvfllande
grna fin hstfrg
zon 3
inga invasiva rtter...
...men grna relativt snabbvxande
det gr absolut inget om det tillhr den billigare kategorin, jag r inte gjord av pengar

...s, det var nog allt. Ngon med trevliga frslag eller stller jag orimliga krav?
Huggorm
En ullungrnn skulle klara de flesta av dina kriterier. Storleken stmmer, hstfrger, lvfllande och inga invasiva rtter. Jag tror ven den tolererar det tunna jordlagret.
Whiskuchi
Ullungrnn har jag i ett annat hrn och tnkte p den frst men den blir vl strre? (och s var den dyr men priset r nog den minst viktiga punkten s lnge det inte rr sig om flera tusen)
IKS
Uppstammad kopparhggmispel eller prakthggmispel? Billbcks i Norrkping producerar frtrffligt fina exemplar av dessa i trdform och de har koll p odlingen s mjldaggsproblemet har de bukt p.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon