jag söker efter lite råd och tips! snälla hjälp mig...
jag vill köpa nya krukväxter till mitt hem. jag har två katter också.
funderar på några färre (5-6st) men desto större-kraftigare växter för att skapa bättre atmosfär (för syn och feng shui) och luftfuktighet i lägenheten, jag har minimalistiskt inredda rum med ljusa väggar och väldigt få prylar, så jag vill att växterna tar gärna lite mera plats för en bättre balans och känsla... Växterna bör helst vara tåliga och inte så värst krävande (dvs inte kräva för mycket ljus, eftersom jag har de två fråmsta rummen (-vardagsrummet och sovrummet) på skoggsida). jag vill placera dessa växter i första hand på golv i de olika rummens hörnlägen, stående i lite kraftigare lerkrukor med dekorationsstenarna ovanpå jorden (så att kattorna inte blir frestade att komma in...- så länge det syns inget jord eller sand hålls deras intresse borta...). jag vill helst ha växter med mera höjd (1,5-2m) och trevliga gröna blad (som inte drar mycket damm eller är enkla att sköta ifall det blir damm). och nu till en miljons frågan: vem kan jag vända mig till för att köpa dessa växter och få dessa hemlevererade och klara? det går ju inte att hämta dessa med buss, och bil kör jag inte...
Och sist men inte minst vilka växter skall jag ha...???
har du några förslag? vore väldigt glad att få dem.
gröna hälsningar