oliv
Jag har en vit syren i trädgården, som doftar lite. Då tyckte jag att jag går till handelsträdgården och sniffar på syrenerna och ser vilken som doftar mest. Men vilken besvikelse, ingen nämnvärt doft på någon av syrenerna....Nu är det så att det var lite kyligt, syrenerna inte helt ustslagna och min näsa kanske inte längre så bra, men vilka syrener tycker ni doftar mest? Är det så att de sorter som säljs inte längre doftar?
Fjortispower
Själv tycker jag att alla syréner doftar. Och de som säljs i butikerna brukar ju vara de vanliga doftande sorterna vad jag vet. Dock tycker jag att doftolvonen (som påminner lite om syrén) doftar mer och mycket godare som himmelsk parfym!
Peztis
Om jag minns rätt så doftar inte ädelsyrener riktigt lika mycket som "de andra".

De andra = bondsyren smile.gif
Gröna mormor
Min erfarenhet är också att det är bondsyrenerna som doftar mest, därför har jag bara sådana i min trädgård smile.gif
oliv
Är det någon som har rotskott av en bondsyren som doftar mycket? --red: behövs inte längre.
oliv
Idag hittade jag en ljuvligt doftande syrén! bravo.gif

Jag ska prova ympa den på min vita uppstammade syren, får se hur det går!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon