Leopardcookie
Har köpt svindyra plantor på Plantagen av kantnepeta, och de är inte mkt för världen alltså!
4-5 spiror med blad.. och det var tänkt att de skulle pryda en lång rad med lavendel och stäppsalvia emellan (som båda är hyffsat buskiga i jämförelse)..
Hur ökar jag deras tillväxt? Kan man toppa dom nu, och ändå få lång blomning i sommar?
strandskatan
Antar att det finns en anledning att du vill ha just denna sort av kantnepeta? Annars är det superenkelt att direktså "vanlig" dvs rena arten, ca 25 kronor för en påse med ca 200 frön, alla gror, direktsås (du hinner så i år) blommar redan samma år, klipps ner och blommar om, fröar av sig som det värsta ogräs.
Leopardcookie
Det hade jag inte en aning om.. jag hade en broschyr hemma med en bild på just den och tyckte att "Aha, den ska jag köpa!" och hade en plan. Vad är skillnaden mellan dom? Är det ingen större skillnad så köper jag fan en påse och sår skiten.. jag vill ha MYCKET! biggrin.gif
strandskatan
Jag vet inte hur stor skillnaden är på sorterna. Jag har köpt mina frön på impecta, men Bröderna Nelson har samma. Gå in på "Nelson frö", sök i sortimentet på "nepeta" så finns bild och beskrivning, du kan också se att det inte är för sent att så dem! Längst ner på sidan kan du också få fram närmaste affär där du kan köpa fröna! Lycka till!
Leopardcookie
TACK så mycket strandskatan! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon