Full version: Lite bilder
HelénE
Hej!

Har inte hunnit skriva nåt här på länge. Har just nu kaos på jobbet sen årsskiftet och trädgården har jag fullt sjå att hinna med. Men jag har hunnit läsa lite på forumet i alla fall.

Tänkte visa några bilder i alla fall på hur det ser ut här nu.

Helén

[attachment=76472:20130524_063758.jpg]
[attachment=76473:20130524_063838.jpg]
[attachment=76474:20130524_063838.jpg]
[attachment=76476:20130524_064049.jpg]
[attachment=76477:20130524_064016.jpg]
Peztis
Mysigt!

Om du vill kunna fortsätta skörda rabarber ett tag till så råder jag dig att bryta av blommorna innan de blir större.

Och en sak till, ryck bort lönnen! Den växer sig fort rätt stor. Vet av erfarenhet, tyvärr. Den har en benägenhet att slå rot överallt...
HelénE
CITAT (Peztis @ 24-05-2013, 22:17) *
Mysigt!

Om du vill kunna fortsätta skörda rabarber ett tag till så råder jag dig att bryta av blommorna innan de blir större.

Och en sak till, ryck bort lönnen! Den växer sig fort rätt stor. Vet av erfarenhet, tyvärr. Den har en benägenhet att slå rot överallt...

Rabarber ätet inte jag, jag ser dem mest som jungelväxter, men det är lite väl tidigt med blom nu, så jag ska ta bort de.

Lönnen, ja den dök bara upp nu. Förmodligen fanns nåt under rabarberbladen förra åren, men det var en överraskning. Och ja den ska bort, men tack för påpekandet.

Helén
Klint
Alltid roligt att få se andras trädgårdar ser jättebra ut Helen,likadant här med jobb men man får ta lite i sänder!
Chili Linkan
Mysigt, ser ut som en trevlig glänta i skogen?

Är det en djurkyrkogård du har på tomten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon