Som ni ev. kunnat lsa i en annan trd har mitt Victoria-trd strukit med i r. Tnker d kpa ett familjeplommontrd istllet. Men r lite osker p var jag skall placera det.
Jag har totalt 5 ppeltrd varav 4 str som i en fyrkant. Det r minst 6 meter emellan dem. I mitt tycke r den bsta platsen i centrum av den fyrkanten. Perfekt skyddat. Hg Hggmispelhck ocks ngra meter bakom.
Eller blir det fr nra? ppeltrden r fullvuxna. Dessutom kan jag eventuellt ta bort tv av dem och det r de tv hgra, dvs fram och bak. De tv vnstra (Ingrid Marie + James Grieve) vill jag definitivt inte ta bort. Helst inte de andra tv heller iom att jag ftt till formen s snyggt p dem och att jag inte grna tar bort trd ht.
Om det r fr nra de befintliga trden; r det d bttre att plantera nrmre de jag kan tnka mig att offra fr att f skydd s lnge som mjligt?
Lite rrigt, hoppas ni frstr hur jag menar. Skall ka och kpa trdet p torsdag.
Dessutom tnkte jag grva 1 m bde diameter och djup iom att jag har lerjord. Inte bllera, men nd. Skall jag eventuellt drnera med ex.vis singel i botten? (Har annars inte stende vatten.)