Ti bee
(men mina fuchsia-böcker ligger nedpackade någonstans)

Var ska jag nu ha dem? Ställde dem tillfälligt i källaren, ca 15 grader, halvljust. Är det ok? Enligt en info-sida som jag fick länk till förut så är det INTE ok, eftersom det kan bli lite av en värmechock för dem. Fast det är ju 8-9 grader minst utomhus härnere nu om dagarna, så kanske blir inte chocken så stor?? Hur varmt det varit nere i gropen under lövtäcke vet man ju inte heller...

Annars så har jag ouppvärmt växthus. Men hur går det om det blir frost igen?
Jag har också tillgång till lokal med grundvärme, ca 10-13 grader. Ljust. Fast det är en del bök med att få dit dem.

Vilket alternativ skulle ni välja?
Ska jag vattna de omplanterade plantorna nu på en gång, eller låta de torka upp (de var rätt vattenstinna) först?

De ser faktiskt ut att LEVA wub.gif efter att ha spenderat vintern nedgrävda i ett 50cm djupt hål i grönsakslandet. Alla kanske inte överlever, men några visade livstecken. Nu måste jag försöka undvika att ta livet av dem den första tiden ovan jord också....

smile.gif
Kajsa
Skulle nog låtit dom stå ute under fiberväv, och under nätterna får man täcka med bubbel väv och vid frost filtar på det. Men på fuchsiasällskapet kan du läsa om detta, innan du bestämmer dig. Mina står ännu i garaget och jag ska sätta ut dom när det blir lite varmare, men jag ska inte ta in dom i värmen, det är där många har dött för mig tidigare år.
Ti bee
Mm, du har nog rätt! Ska flytta ut dem i växthuset imorgon och passa för frostnätter. Då kutar jag ut med lämplig filt! smile.gif
En natt i källaren borde de väl ha klarat ändå? unsure.gif
Kajsa
Väcka Fuchsior
Här kan du läsa hur man gör, en massa bra tips. Man måste skugga dom och inte vattna för mycket i början. Men vad du gör, glöm inte kolla så dom inte fryser för dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon