loran
Finns det ngon vxt som doftar mer underbart n luktolvon? Jag undrar?
I alla fall har den doftat under flera r, men drabbats av ngot som gjorde att den skars ner. Men fina skott gjorde att den repade sig och i r kom igen med en hel del blomskott. Men dm om min frvning nr blomklasarna doftar mer n illa. En mutation? N, jag tror att det beror p att skotten kommer under frdlingsstllet och att de skott och blommor som kom upp inte alls r luktolvon, utan kanske kan vara parkolvon eller ngot annat? Men dom doftar inte gott.
Finns det ngon som kan ha synpunkter r jag tacksam fr tips. Just nu verkar det krt, och det blir nog att grva upp busken och stta nytt. Fr vem kan leva utan ett luktolvon? Det gr ju inte.
IKS
Din teori r korrekt, doftolvon brukar vara frdlat p parkolvon och de r ju som du redan mrkt frn skilda vrldar angende blomdoften.

Om hela busken nu verkar best av parkolvon r det ganska krt. ven d den frdlade varianten mr bra kan det komma upp enstaka skott av parkolvon och r man inte uppmrktsam kan de ta ver helt. Tyvrr.
Bassam
Hej

Du kan ympa doftolvon p den.

HG.Bassam
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon