Hej hej!
Häromnatten låg jag som vanligt i min säng o sov, dottern låg hemma i sin säng ca 5 mil bort(avståndet är eg egalt) . Och så plötsligt började vi tala med varann i sömnen.
Efter en stund var vi vakna och fortsatte prata när dottern säger - mamma hur pratar vi egentligen, jag har ingen mobil har du?
- nääe sa jag då. Vi telepaterade! Helt sant, skulle aldrig hitta på nåt sånt. Nu har vi gjort det massor av gånger och blir lika fascinerade
varje gång!
Det roliga är att dotras bror gör samma sak med sin far, dom har gjort det i flera år men haft det som hemlis. Det funkar bara mellan mor-dotter
och far-son.
Testa med era ungar! Skulle vara jätttekul om nån annan villle/vågade "erkänna" här.
Oj oj så spännande!!!
Jag skulle så gärna vilja kunna göra sådant!
Mina barn brukade sända tankar om att köpa coca-cola när jag var i affären och visst köpte jag coca-cola

men jag "hörde"inga röster från dem.
Jag bara måste börja öva på det där!
Monarda
31-05-2013, 11:00
Aldrig hört talas om något liknande! Ofta händer det att jag tänker att jag ska ringa till sonen och så går det någon minut och så ringer han själv. Om det är någon slags telepati eller enbart slump kan man ju inte veta.
Silos, man kan inte öva sig till det, antingen så bara finns det där eller så finns det inte, man kan alltså inte välja att ha denna gåvan.
Jag ska ta reda på mera så kan jag förklara bättre.
Mollis
Huggorm
31-05-2013, 11:13
Med tanke på alla konstiga trådar som du Mollis har skapat den sista tiden så börjar jag bli allvarligt orolig för dig.
Du behöver inte tro mig men du behöver inte vara oförskämd.
Jubbe063
31-05-2013, 11:28
Nostra facimus veritatem.... fritt översatt " Vi skapar våran egna verklighet". Dvs var och en uppfattar saker olika och tolkar in olika betydelser i samma händelse. Vare sig man tror att Gud styr allt, förfäders andar råder, tankeöverföringar fungerar eller att strikt vetenskaplighet råder.
Därav tycker jag nog att "var och en får bli sslig på sin tro" så länge det inte drabbar tredje person negstivt.
Ja må så vara. Fast detta har inget med tro att göra, det är ingenting vi bett om eller sätter i något som helst religiöst samband. Det är ett sätt att kommunicera synnerligen trådlöst.
Jubbe063
31-05-2013, 12:06
CITAT (Mollis @ 31-05-2013, 12:36)

Ja må så vara. Fast detta har inget med tro att göra, det är ingenting vi bett om eller sätter i något som helst religiöst samband. Det är ett sätt att kommunicera synnerligen trådlöst.
Nu betyder ju inte "tro" enbart religion. Du tror att telepati fungerar andra tror det inte. Finns inget sätt idag att vare sig säga att det är sant eller inte, dvs finns inga bevis att telepati skulle finnas. Alltså återstår det att antingen tro eller inte tro på detta fenomen.
Så jag säger varken bu eller bä till dina påståenden. Är bara glad för din skull om du inte lider av dina upplevelser utan mår bra och känner dig tillfreds med dessa.
Fjortispower
31-05-2013, 19:36
CITAT (Mollis @ 31-05-2013, 10:50)

Hej hej!
Häromnatten låg jag som vanligt i min säng o sov, dottern låg hemma i sin säng ca 5 mil bort(avståndet är eg egalt) . Och så plötsligt började vi tala med varann i sömnen.
Efter en stund var vi vakna och fortsatte prata när dottern säger - mamma hur pratar vi egentligen, jag har ingen mobil har du?
- nääe sa jag då. Vi telepaterade! Helt sant, skulle aldrig hitta på nåt sånt. Nu har vi gjort det massor av gånger och blir lika fascinerade
varje gång!
Det roliga är att dotras bror gör samma sak med sin far, dom har gjort det i flera år men haft det som hemlis. Det funkar bara mellan mor-dotter
och far-son.
Testa med era ungar! Skulle vara jätttekul om nån annan villle/vågade "erkänna" här.
Hahaha!
Colt ! jo vi har nog förmågor som vi inte vet om

hoppas samtalet var bra mellan er
Aqvakul
02-06-2013, 10:12
Tankegemenskap - ja!
Telepati - nej!
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2013, 11:12)

Tankegemenskap - ja!
Telepati - nej!
Vad är skillnaden?
Bengalow
02-06-2013, 15:14
Att man i en lång gemenskap har lärt sig av varandra, att tänka på samma saker. Jag och min fru har det likadant. Ibland, när vi är ute och går, så säger hon något, som jag hade tänkt säga...t.ex. Det har vi förundrats över många gånger, men telepati? Nix!
Alla i hela universum hänger ihop genom di där små atomerna.
Att sen vissa lyckats mygla till sig en direktlinje mellan sina nära och kära utan att betala abonnemang till ett av våra kära internationella bolag tycker jag är ren skandal.
Detta måste utredas, samt beskattas!
Eva i Skåne
02-06-2013, 18:06
Halaj!
Det finns pengar i detta också; en miljon dollar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/James_Randi//T
Elisabeth-Västkustkolonisten
02-06-2013, 20:22
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2013, 11:12)

Tankegemenskap - ja!
Telepati - nej!
Jag säger också vad är skillnad?
malarmaster
03-06-2013, 06:01
tankegemenskap har ju inget med telepati att göra,det betyder ju bara att man har samma tankegång.
men det som aqua beskriver är ju en sorts telepati,något som faktiskt är ganska vanligt mellan individer som känner varandra väl.
själv vet jag t.ex när telefonen ringer om det är mor,syster ,bästa kompisen som ringer utan att kolla numret,ringer det en kund händer inget.
likaså kan jag framkalla ett samtal t.ex från mor enbart genom att tänka på henne och en telefon.inom 5 minuter ringer hon,slår aldrig fel.
vet att många upplever liknande fenomen.Hjärnan är inte kartlagd,tror att vissa individer är mer utvecklade inom vissa områden.varför skulle inte telepati vara en av dessa egenskaper? ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.