ellie_cat
Hej!

Jag är intresserad av att skaffa några luftplantor / epifyter, t.ex. Tillandsia, men jag hittar det inte någonstans!

Vet någon var de finns att köpa?! Jag bor i Göteborg, men eftersom de inte behöver vara så stora kan det ju tänkas att man kan beställa även långväga ifrån. Jag hittar många utländska nät-butiker som säljer, men gissar att det är problematiskt att köpa växter från t.ex. USA? De verkar väldigt populära där, men intresset kanske inte är så stort i Sverige..?

Jag vill ha något i denna stilen: http://img2.etsystatic.com/010/0/5624414/i...644546_jw6l.jpg

Tacksam för alla tips om var jag kan få tag på dem!
Piccante
Tillandsia usneoides spansk mossa brukar de sälja på botaniska.
ellie_cat
Ja, det är sant! Kanske inte är främst den jag är ute efter, men jag ska kolla där. Kan de ha andra sorters luftplantor också tro?
kentbra
Hadde massor av rotade sticklingar på just Epifyter med mig hem från Thailand.
Men intresset var svagt så jag skickade alla till Ante på lovenest.se
Maila honom, han har för 30:- styck

Kent
teo
Tillandsia xerographica förekommer ganska ofta i handeln, har sett den på flera ställen, bl.a. hos Blomsterlandet monterade i plexiglasrör.
addo
Kola pilgift.se både köp och sälj men också länkarna där det finns många web-shopar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon