Full version: Omsättning av fikus
odn
Hejsan!

Jag är inte så hajj på växter men tycker om att plantera och hålla på. Nu när solen har kommit fram tänkte jag sätta om mina krukväxter men jag har en som jag är lite osäker på om eller hur jag ska göra det.

[attachment=76663:photo.JPG]

Jag har haft den i drygt ett år nu, jag tror att det är en Ginseng Fikus, eller Ficus Microcarpa Ginseng som jag fått lära mig här på forumet. Är det bara att plantera om som vanligt eller borde jag tänka på något?

Tacksam för svar!
Bassam
Hej

Nu är det bra tiden för att lägga växter i balkongen.
H.Bassam
Peztis
Nu kan jag inget om just den växten men generellt så brukar ju växter uppskatta lite ny och fin jord. Plantera inte ned den djupare än du har den nu och om du planterar om den i en större kruka så ska den inte vara så mycket större. Tycker du att den har växt dåligt? Kanske den inte behöver ny kruka, bara lite mer näringsrik jord?
odn
CITAT (Peztis @ 02-06-2013, 22:31) *
Nu kan jag inget om just den växten men generellt så brukar ju växter uppskatta lite ny och fin jord. Plantera inte ned den djupare än du har den nu och om du planterar om den i en större kruka så ska den inte vara så mycket större. Tycker du att den har växt dåligt? Kanske den inte behöver ny kruka, bara lite mer näringsrik jord?

Okej, tack för tipset! Nej den har växt på ganska bra så den får nog stanna i samma kruka smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon