Anna-Karin Lundberg
02-06-2013, 07:48
Är det det här som kallas "bra groddbarhet"? Ska det vara så här eller är det något som är fel? Det är alltså riktiga groddar inne i tomaten av dess egna frön. Jag har inte provat att plantera groddarna, det är vanliga holländska köpetomater.
Jag blev förvånad när jag började skära upp tomaterna och såg vita "maskar" som visade sig vara groddar, haha.
RibesRubusVitis
02-06-2013, 12:16
Det har ju ryktats att köpetomater behandlas (sprutas) för att tåla transporter och lång lagring. Då är detta kanske en oönskad bieffekt av den långa lagringen. Jag tycker ändå att du skulle passa på och plantera groddarna i krukor, och få bättre tomater än originalet.
Rebecca
02-06-2013, 12:23
Vadå "bättre tomater än originalet"? Det blir ju inte samma sort av fröna, man kan ju inte veta om de blir bättre eller sämre.
RibesRubusVitis
02-06-2013, 13:18
Jo, man kan vara övertygad om att de inte är besprutade. Det tycker jag är betydligt bättre...
Hej
Det som kommer för, de är inte likadana som föräldrarna, för att kommer ärv
blandning när frö utbildning, men frö som kommer från kända företag, frö ge samma föräldrar på grun att företagen skydda frö från ärv blandning.
H.Bassam
Det där har jag råkat ut för flera gånger! Lite konstigt är det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.