Full version: Odla bönor i kruka
Elisabeth M
Funderar på att odla störbönor i hink på min balkong. Funderar på hur många plantor jag kan sätta i en hink. Fyra? Någon som provat?
zissi
Fyra låter perfekt. Har en känsla av att jag hade 3-5 in min hink på balkongen för några år sedan. Jätteroligt att följa hur snabbt de växer.

Lycka till!
Elisabeth M
Tack för så snabbt svar! Då kan jag börja plantera nu:)
zissi
Efter lite letande hittade jag några bilder från min lilla störbönsodling. Det ser ut som 3 plantor, men om jag minns rätt satte jag nog några fler i fall inte alla skulle gro. Tyvärr hittade jag inga bilder på de vackra blommorna och de färdiga bönorna. Det blev både blommor och bönor, även om det inte blev så stor skörd som på friland förstås.
[attachment=76721:Balkong_...rminskad.JPG][attachment=76722:En_skymt...rb_norna.
jpg]
Elisabeth M
Fina bilder, tack!

Okej, ja, det borde jag egentligen ha fattat att skörden blir mindre... hm, kanske ska satsa på tre i alla fall då... eller om jag lyckas övertyga mig om att odla i lott igen smile.gif.
buffy
Jag odlade buskbönor i kruka för ett par år sedan. Det var några bönor jag hade över efter att ha satt de flesta på friland. Det blev större skörd i krukorna än på friland - eftersom varken kaniner eller sniglar lyckades invadera mina krukor smile.gif

Så det har sina fördelar med krukodling. Det blev vackra plantor och rätt mycket bönor trots allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon