Irene_L
Nu har min Tipsy pot fått blommor i sig. Det blev som vanligt petunior och hänglobelia. Jag köpte färdiga plantor eftersom mina sådda petunior är så små och jag ville ha blommor som redan blommade:

[attachment=76729:tipsy_pot.JPG]

Om du vill se hur jag gjorde min Tipsy pot så kan du se det på ett gammalt inlägg på min blogg:
Klicka här!
zissi
En rolig variant att exponera sina växter på tummenupp.gif
Irene_L
Visst är det Zissi, och perfekt när man har överblivna krukor. Nu har jag gjort en till Tipsy pot:

[attachment=76759:tipsy_pot_nr_2.JPG]

I dessa planterade jag sen vita petunior, blå hänglobelia och gazania (påfågelblomster). Ännu är blommorna är små men jag hoppas att dom ska trivas och växa till sig!
spacepingo
Så snyggt! Jag har sett en sådan tidigare med små krukor (runt 15 cm)och varit sugen på att gör en själv men tyckt att det skulle se så klent ut och bli jobbigt att hålla det tillräckligt blött. Men med dina stora krukor blev det jättefint. bravo.gif
Ewa L
Helfräckt!!! I år har jag redan planterat ut samtliga växter jag dragit upp, men nästa år... Helt i min smak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon