Dandylion
Hej, jag hittade av en slump en sight med jättefina rosor. Jag förstod det som att de var nyare sorter som var rotäkta och väldigt friska och tåliga.
Jag är ganska säker på att det var i Finland för de stod ngt om att Zonindelningen var annorlunda (jag tror att deras Zon 3 var våran Zon 4)

Dum som jag var så sparade jag inte sighten och nu hittar jag den inte igen.
Känner ngn till vilken det kan vara??
kerstin z5-6
Kan de ha varitBlomkvists plantskola

Han har de flesta av de kanadensiska korsningarna samt de nyare finska tex Ilo rosa klätterros.

Har testat de flesta kanadensare här i västerbottens kustland.Nu testar jag för rosensällskapets räkning de finska ännu nyare sorterna Ilo ,Tove jansson Sointuu med flera. Inte en cm frös de ner i vinter.

Kan de ha varitBlomkvists plantskola

Han har de flesta av de kanadensiska korsningarna samt de nyare finska tex Ilo rosa klätterros.

Har testat de flesta kanadensare här i västerbottens kustland.Nu testar jag för rosensällskapets räkning de finska ännu nyare sorterna Ilo ,Tove jansson Sointuu med flera. Inte en cm frös de ner i vinter.
Dandylion
Tack Kerstin.
Nej det var inte den sighten.

Jag ska leta vidare så skriver jag vad den heter när jag hittar den.

Vad spännande att få vara med i sådana projekt.
Bådar ju gott:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon