Full version: Det vackra folket
Sidor: 1, 2, 3
pejori
CITAT (sqrulan @ 10-06-2013, 22:26) *
Jag hörde samma antagande på mitt jobb om att han såg misstänksam ut? Men jag såg hur berörd han var och det skulle han inte ha varit om han inte hadde känslor, han har ju för tusan rövat bort en av dom vackraste prinsessorna på jorden! smile.gif Madeleine däremot kan nog vara riktigt jobbig att leva med kan jag gissa för hon verkar leva sitt liv fullt ut! Det tycker jag även att hon gör rätt i för man lever bara engång än om man är prinsessa och hon vill väl också busa lite ibland som oss andra!

Snygg utläggning åt motsatt håll... Visst har myntet två sidor och "minstingen" kan vara nog så jobbig...... tummenupp.gif bravo.gif
Anki på Öland
Vet inte hur han ser ut.... har bara sett en bild på dom och där tittade båda ner på ringen som han just trädde på...
*Stintan*
CITAT (pejori @ 10-06-2013, 22:24) *
Vem har sagt något om hans karaktär?
Precis som tidigare sagts, så lär inte Madde kunna krypa isäng med vem som helst.
Han är nog synad både utantill och innantill, så karaktären är det nog inget fel på, vilket ingen sagt heller.

Han är enbart synad utifrån sitt utseende, vilket är synnerligen osympatiskt.

tummenupp.gif
Motti
Vilken konstig diskution ? ingen vill väl krypa i säng med vem som helst .Klart de har äkta kärlek mellan sig och huvudsaken är ju att dom älskar varandra sedan vad vi andra tycker är ju över huvud taget inte relevant !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 10-06-2013, 22:54) *
Vilken konstig diskution ? ingen vill väl krypa i säng med vem som helst .Klart de har äkta kärlek mellan sig och huvudsaken är ju att dom älskar varandra sedan vad vi andra tycker är ju över huvud taget inte relevant !

Det är frivilligt att delta i diskussionen vet du. Passar den inte så låt bli.
Jubbe063
CITAT (Bengalow @ 09-06-2013, 23:10) *
Ta och sansa dig i dina uttryck!!

Nej, tänker jag inte göra. Du tycker en sak jag en annan. jag har större problem med att uttrycka mig så du förstår vad jag syftar till. mer kan jag inte göra. Men trots min brist på att kunna uttrycka mig klart nog så har jag rätt att säga vad jag vill i sakfrågan.
Bengalow
Nu menade jag den sista meningen i ditt inlägg, jubbe, med grov sexuell anspelning. Det ser inte bra ut i text, om man skall hålla en viss nivå i diskussionen...
Sedan har jag inte sagt något om att du inte får tycka som du vill. OK?
Kryddan03
CITAT (Bengalow @ 11-06-2013, 10:47) *
Nu menade jag den sista meningen i ditt inlägg, jubbe, med grov sexuell anspelning. Det ser inte bra ut i text, om man skall hålla en viss nivå i diskussionen...
Sedan har jag inte sagt något om att du inte får tycka som du vill. OK?

Vem är du och vad har du gjort med Bengalow? alien.gif fear.gif

wink.gif
Anki på Öland
CITAT (Kryddan03 @ 11-06-2013, 18:30) *
Vem är du och vad har du gjort med Bengalow? alien.gif fear.gif
wink.gif

Haha... ja det kan man fråga sig!!
Bengalow
Nä, hörnini ni! Sådana uttryck har jag aldrig skrivit. Jag skulle aldrig tillåta mig den nivån...Att jag kallat vissa för surkärringar tycker jag är en helt annan sak - när man uppträder som sådan.
Biggan_
CITAT (*Stintan* @ 10-06-2013, 12:27) *
men de där Chris ger mig rysningar.

Samma känsla har jag. Hans mor såg ju inte så sympatisk ut heller.
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 11-06-2013, 23:21) *
Samma känsla har jag. Hans mor såg ju inte så sympatisk ut heller.

Näe inte mycke.
Aqvakul
Hon har varit gift fyra gånger och har barn med tre olika fäder... Inget gott föredöme för Chris...
silos
Usch...jag skulle inte har läst denna tråd ,eftersom jag blir endast bedrövad när "fula folket" skriver sina fula åsikter!
silos
CITAT (Bengalow @ 08-06-2013, 16:03) *
Jo, jag skiter fullständigt i det/dom, men eftersom jag är tvungen att vara med att bekosta spektaklet, så blir jag gramse...Varför kan dom inte göra som med kyrkans avgifter: Låt dom som vill betala till hovet stå för ett bidrag. Vi andra borde kunna slippa ifrån den avgiften.

Inte skiter du i dem,du skriver ju här om dem!
pejori
CITAT (silos @ 12-06-2013, 10:06) *
Usch...jag skulle inte har läst denna tråd ,eftersom jag blir endast bedrövad när "fula folket" skriver sina fula åsikter!

Vilka är fula i dina ögon?

malcolm
Märkligt att en tråd som behandlar något som så många säger sig vara totalt ointresserade av fått så många inlägg, vissa är tom. av värsta skvallertidningskaraktär.
silos
CITAT (pejori @ 12-06-2013, 19:30) *
Vilka är fula i dina ögon?

De "fula folket" måste väl vara dem som inte är vackra,men här försökte jag ju vara ironisk!
gnon49
Att tillhöra det vackra folket är väl mer vilken livsstil man har och inte hur man ser ut. En social tillhörighet kanske. Ett jetset-liv helt enkelt.
Motti
Skönheten ligger i betraktarens ögon wink.gif Det vackra folket ?ja det är väl dom som lägger en massa pengar på att se dyra ut och som gärna vill synas i skvallerpressen och frottera sig med kändisar osv .Dom som jobbar hårt har nog inte så mycket tid över till att ligga på skönhetsalonger spa osv .
Bengalow
Men samtidigt kan man se dom som trashankar, med sönderrivna, slita byxor. Men "alla" träffas på Stureplan, och skall överglänsa varandra i prål och bling-bling. Eller som damen sade till väninnan: "-Hon är en verklig miljömedveten människa. Jag har sett henne återanvända sina skor a 10 lakan - minst 2 gånger!"
Motti
Men allvarligt ! hur många av oss svenskar lever så ur hand osv ? Det finns många Svenskar som har väldigt gott om pengar men föredra en enklare livstil !mycket enklare .Jag har fått för mig att många försöker leva upp till lyx standard med sina kreditkort och med att leva över sina tillgångar ! Allt är inte vad det ser ut att vara !
Bengalow
Nu missförstår du, motti! Jag menar att "det fina folket" går omkring i jeans, som enligt senaste modet, skall vara rivet och slitet. Men Alvesta kanske inte finns på modekartan?
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 14-06-2013, 21:28) *
Nu missförstår du, motti! Jag menar att "det fina folket" går omkring i jeans, som enligt senaste modet, skall vara rivet och slitet. Men Alvesta kanske inte finns på modekartan?

Det är väll minst tjugo år sedan modet med trasiga jeans kom? Det borde ha nått Alvesta också nu.
Motti
Ha ha giggle.gif inte Nässjö heller yahoo.gif I mitt huvud och med min uppfostran så får man bara inte gå i trasiga kläder ,då är man en luffare wacko.gif
Tapio
CITAT (Huggorm @ 14-06-2013, 21:44) *
Det är väll minst tjugo år sedan modet med trasiga jeans kom? Det borde ha nått Alvesta också nu.

Halaj!

jo, iaf ur min Gbg-horisont kom trasiga jeans för 20 år sedan. försvann för kanske 15 år sedan.
jag tror inte att det är Alvesta som laggar, trögar och ligger efter, utan det är Bengalow som har lite svårt att hänga med i modets snabba svängningar, helt enkelt. whistling.gif

//T
Motti
Men det vackra folket går väl inte i trasor ! det är ju märkeskläder som gäller typ Dolche Gabbana Gucchi Dior osv
Huggorm
CITAT (Motti @ 14-06-2013, 22:39) *
Men det vackra folket går väl inte i trasor ! det är ju märkeskläder som gäller typ Dolche Gabbana Gucchi Dior osv

Fristads är också bra, och Helly Hansen
*Stintan*
CITAT (Tapio @ 14-06-2013, 22:19) *
Halaj!

jo, iaf ur min Gbg-horisont kom trasiga jeans för 20 år sedan. försvann för kanske 15 år sedan.
jag tror inte att det är Alvesta som laggar, trögar och ligger efter, utan det är Bengalow som har lite svårt att hänga med i modets snabba svängningar, helt enkelt. whistling.gif

//T

Folk går fortfarande omkring i söndertrtasade jeans så inte är det väl så snabba svängningar alltid.
Bengalow
Det är bara Tapio som vill slå till med en "snyting" - men bor man i skogen så ser man inte mycket av "moderniteter" inom klädbranschen. Vad är dagens mode i snåret, Tapio? Kavaj, vit skjorta och fluga eller slipas, vita bomullskortbyxor med svarta strumpor samt vita gympadojor? Så går man klädd som försäljare i Stockholm! Hallelujah! Jag hade vänt i dörren om en expedit hade varit klädd så...
Tapio
CITAT (Bengalow @ 14-06-2013, 23:30) *
Det är bara Tapio som vill slå till med en "snyting" - men bor man i skogen så ser man inte mycket av "moderniteter" inom klädbranschen. Vad är dagens mode i snåret, Tapio?

Halaj!

Nämen, så hårt du tar det!
Modet i busken, tja, jag vet inte. Själv har jag just nu en T-tröja fådd av mor, och ett par brallor köpta på Ullared. Kostade 49,90 om jag inte minns fel. Jag köpte tio par när jag ändå var där.
Bild tagen tio minuter sedan.

//T
Huggorm
Hade passat klockrent i Alvesta.
Motti
Glesbyggdskavaj och gummistövlar whistling.gif det kör vi med här i Byn !oavset vad du tjänar osv .
Aqvakul
Medvetet söderskurna kläder har varit lyxmode bland yngre hipsters i decennier... Tydligen har det dock inte trängt ut HH bland de äldre på vissjan...
Motti
Låt det så kallat Vackra Folket leva på sina ¨Kreditkort ! i sista ändan så får de betala på ett eller annat sätt !
silos
CITAT (Motti @ 16-06-2013, 00:56) *
Låt det så kallat Vackra Folket leva på sina ¨Kreditkort ! i sista ändan så får de betala på ett eller annat sätt !

Alla vackra folk lever inte på sina kreditkort!
Motti
Naturligtvis inte ! men många tror att lyckan är att shoppa vara inne och äga allt som är dyrt även om det ska handlas på kredit ! Det där utrycket "Det vackra folket"undrar vem som myntat det ?kanske dom som anser att de tillhör det vackra folket ! Vacker kan man vara på insidan och enligt mitt tycke är det att föredra än vackra utsidor ,har man båda så är det väl ett plus .Men att ha pengar gör en inte vackrare mentalt på något vis .
Bengalow
Uttrycket myntades för många hundra år sedan om familjen de Medici i Florens - de som flöt ovanpå...som oljefläckar, skulle jag vilja karaktärisera det. Kungafamiljen håller precis den standarden ännu i dag. En skamfläck för ett demokratiskt land, att ha en feodal statschef i de Medicis anda. Vill ni ha adressen till Republikanska föreningen?
gunsta
CITAT (Bengalow @ 19-06-2013, 22:30) *
Uttrycket myntades för många hundra år sedan om familjen de Medici i Florens - de som flöt ovanpå...som oljefläckar, skulle jag vilja karaktärisera det. Kungafamiljen håller precis den standarden ännu i dag. En skamfläck för ett demokratiskt land, att ha en feodal statschef i de Medicis anda. Vill ni ha adressen till Republikanska föreningen?

Ja tack smile.gif
Motti
Nej det vill inte jag ha !jag gillar vår Kungafamilj och jämfört med andra länder tycker jag allt att de är ganska jordnära så jag vill ha dom kvar wink.gif Verkar som de Nordiska Kungafamiljerna är mer lättsamma om man tex jämför med England . Att ha pengar behöver inte automatiskt betyda att man är översittare ! Var med i den svängen för en så där 20 år sedan men har byt livstil helt och det är jäkligt skönt att slippa fila på sitt yttre hela tiden ,nu mer har jag övergått till Fiberpäls=Glesbyggdskavaj och gummistövlar .Inte så att vi har umgåts med kungligheter men genom företaget så var det ganska påfrestande att alltid vara perfeckt .Nu mer lever vi ett enkelt liv och stortrivs och vill inte byta för allt i världen .Så mycket falska vänner som vi hade då har vi aldrig haft ,nu mer har vi äkta vänner sådana som finns där i vått och tort kompiskram.gif Att leva ett ytligt liv tömmer en på verkligheten och det som betyder något .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon