CallEva på Öland
Hej där!
För första gången har jag under ett täcke av löv och granris försökt övervintra Kronärtskocka.
I går åkte täcket bort, nu undrar jag förstås, kan man speka lite i backen och se om de överlevt eller när tror ni första livstecknet kommer...

Calle på Ön som får ett ljuvligt och välbehövligt vårregn
Susanna
Hej!

Hoppas du har bättre tur än vad jag hade....tog av täcket i förra veckan. Av de första tre plantorna fanns inga andra spår än en stor grop sad.gif , troligtvis sork eller möss som trivts i det skyddande täcket. När de gällde de fyra påföljande plantorna fanns en kraftig stam kvar från förra året och jag blev jätteglad, ända tills jag upptäckte att rötterna var helt avtugade och stammen utan fäste i marken... mad.gif Nu blev jag riktigt arg och bestämde mig för att aldrig mer övervintra kockor. Dessutom hittade jag fina "bon" av någon textil som de hittat någon annanstans. Jag som trodde jag skulle få riktigt mycket kockor i år. Hade som tur var satt nya frön för säkerhets skull. De växer tack och lov bra. rolleyes.gif

Susanna
CallEva på Öland
Hej Susanna!
Hos mig finns inga spår, inte av några som bott utan hyra och inte av någon "kocka"...

Calle på Ön däe skymningen nu faller
Susanna
Vart har de tagit vägen tro? Kanske får vi skicka ut en efterlysning efter våra försvunna kockor tongue.gif

Susanna, på fälten där dimmar drar in
CallEva på Öland
Till Susanna, på fälten där dimmar drar in

Du där; att dra igång en sådan efterlysning fodrar kunskap om Öns gömställe och mod.....

Calle på Ön ska ska montera pannlampa och ut och leta i mörkret medan ugglorna hoooar....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon