steffo100
Hej,
Mitt bigaråträd verkar inte må så bra - har inte givit nån bigarå sedan jag planterade det men det kanske beror på fåglarna.. -

Kan jag behandla med nåt tror ni?

Tacksam för all hjälp!
Huggorm
Så illa är det inte, särskilt sista bilden ser riktigt bra ut. Lite insektsangrepp på löven får man räkna med, det tål trädet. På första bilden vet jag inte riktigt vad det är man ser i spetsen på grenen, men det behöver inte heller vara någon fara. En del döda småkvistar också, men det kan bero på att de sitter lågt och trädet väljer att kvitta sig med dem.

Att man inte får frukt kan bero på olika saker. Blommade trädet i våras? Sedan vet jag inte om den sorten är självfertil, inte alla sorter är det. Kanske krävs ett körsbärsträd till i närheten för att man skall få frukt.
kerstinbern
Om det är fåglarna som tar bären, så brukar man ju i alla fall ha några veckor på sig att se karten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon