Full version: lkevxt
crazyjezzie
jag fick fr ett tag sedan en vxt av min vninna. Hon sa att den skulle vara bra mot sm sr och herpes.

Vxten ser ut som grslksblad utan blommor och innehller ngot slemmigt innehll liknande aloe verans innehll. Man skall allts stryka p slemmet p det sr man har.

Mycket kletigt innehll p denna vxt.

Har ni en aning om vad detta kan vara fr vxt? letat verallt men hittar ingen information

/Jessica[attachment=76844:20130610_220643.jpg]
CillaM
Lgg in bilder! Det blir s mycket enklare d.
crazyjezzie
Nu lyckades jag f in ett kort p snedden iaf och hoppas/ber om hjlp
CillaM
CITAT (crazyjezzie @ 10-06-2013, 22:10) *
Nu lyckades jag f in ett kort p snedden iaf och hoppas/ber om hjlp

Nej tyvrr, du lyckades inte f in nn bild, kollade ifall du lagt det i ditt album men dr finns inget heller.
mamamaggan
Jag kan iaf se bild , kunde se den redan innan ditt inlgg CillaM , s jag undrar om du har ngot fel hos dig.

Tyvrr kan jag inte svara p ngot om vxten .
CillaM
NU ser jag bilden. Jag hamnade p ts senaste inlgg direkt o hann aldrig se att bilden hamnat i frsta inlgget. Vet inte om det r samma fr er andra men hr hamnar jag allts p senaste inlgget direkt.

Nn aloe r det iaf frgan om, vid frsta anblick tyckte jag det sg ut som en kinesisk grslk giggle.gif

Vilken aloe vet jag inte allts.
Alexander-VG-zon3
Det r nog en Junkerlilja - Asphodeline lutea utan blommor r det dock svrt att sga exakt. Den fr sfall gulablommor. r det inte det s r det ngon art i Bulbine, ven hr fr dom gula blommor eller ngot frg t det hllet.
crazyjezzie
Bulbine frutescence mste det vara!!eller burn jelly plant som den ocks kallas. Tack snlla fr svaret!som jag letat..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon