crazyjezzie
09-06-2013, 19:00
jag fick för ett tag sedan en växt av min väninna. Hon sa att den skulle vara bra mot små sår och herpes.
Växten ser ut som gräslöksblad utan blommor och innehåller något slemmigt innehåll liknande aloe verans innehåll. Man skall alltså stryka på slemmet på det sår man har.
Mycket kletigt innehåll på denna växt.
Har ni en aning om vad detta kan vara för växt? letat överallt men hittar ingen information
/Jessica[attachment=76844:20130610_220643.jpg]
Lägg in bilder! Det blir så mycket enklare då.
crazyjezzie
10-06-2013, 21:10
Nu lyckades jag få in ett kort på snedden iaf och hoppas/ber om hjälp
CITAT (crazyjezzie @ 10-06-2013, 22:10)

Nu lyckades jag få in ett kort på snedden iaf och hoppas/ber om hjälp
Nej tyvärr, du lyckades inte få in nån bild, kollade ifall du lagt det i ditt album men där finns inget heller.
mamamaggan
10-06-2013, 21:53
Jag kan iaf se bild , kunde se den redan innan ditt inlägg CillaM , så jag undrar om du har något fel hos dig.
Tyvärr kan jag inte svara på något om växten .
NU ser jag bilden. Jag hamnade på ts senaste inlägg direkt o hann aldrig se att bilden hamnat i första inlägget. Vet inte om det är samma för er andra men här hamnar jag alltså på senaste inlägget direkt.
Nån aloe är det iaf frågan om, vid första anblick tyckte jag det såg ut som en kinesisk gräslök
Vilken aloe vet jag inte alltså.
Alexander-VG-zon3
11-06-2013, 11:23
Det är nog en Junkerlilja - Asphodeline lutea utan blommor är det dock svårt att säga exakt. Den får såfall gulablommor. Är det inte det så är det någon art i Bulbine, även här får dom gula blommor eller något färg åt det hållet.
crazyjezzie
11-06-2013, 19:30
Bulbine frutescence måste det vara!!eller burn jelly plant som den också kallas. Tack snälla för svaret!som jag letat..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.