Victoria
Hej,

Jag fick en fin planta dagliljor hösten 2011. Förra våren/sommaren kom den igång jättebra och fick flera fina blomstänglar, som gick av precis under blommorna precis när de börjat blomma. En efter en gick stänglarna av så det blev inte så mycket blomning. Först trodde jag att sparvarna kanske försöker sätta sig på dem och att de då bryts av men det kan väl ändå inte vara möjligt. Det är ju samma problem i år?

Vad kan det vara och vad göra?
Lotta i Gbg
Dagliljor behöver mycket vatten. Det kan vara bra att vattna dem även om det inte är kruttorrt.
Ewa L
Jag är också väldigt intresserad av ett svar. Var hemma hos en väninna för någon vecka sedan och mängder av hennes dagliljor var avbrutna. Det såg ut som om någon gått och slagit med en pinne! Men detta kan inte ha skett.
Dessutom var det inte torrt i rabatten.

Ingen som har ett annat svar?
tepa
Ha ha ha...ingen som har ett ANNAT svar....
Vet inte hur ni burit er åt, men jag har aldrig sett att mina vackra Dagliljor skulle gått av! Har ett gäng hemma, på ett passligt fuktigt väldränerat ställe och ett gäng på stugan, där det väller ner vatten från en slänt. Ingen Daglilja har nånsin gått av...Vet inte vad jag skulle föreslå, har du kollat ohyra?

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon