Stubben var milt sagt stor, diametern p stammen var 70m cm och sjlva stubben mer n metern.

Betrffande lrktr s sgs det vara s bra att anvnda, hller i evigheter. Detta r nden p toppen som ligger kvar till nsta vinter, jag delar upp arbetet. Som synes r den kraftigt angripen av ngon trnedbrytarsvamp redan efter drygt ett r. ven ngra avkapade stambitar som jag tog hand om i vintras var svampangripna. Jag undrar...

Arbetet fortskrider, det hr var s lngt jag kom efter en vecka. Mer vgade jag mig inte p, det slet en hel del p sgkedjan med att sga i jord och lngre in satt det fast ngra stenar bland rtterna. Jag hade dock ftt en id.

Idn frverkligas, Eftersom jag kunde komma in under stubben tnkte jag elda upp det hela. Ved fanns det gott om, Trafikverket hade trdskrat utefter jrnvgen och det lg mngder med ved och skrpade. Jag hade dock vissa tvivel om metoden men provade.

Efter att ha proveldat en em insg jag att detta skulle ta tid, mycket tid. Ett par cm hade frsvunnit bara. Lsningen blev denna, jag snyggade till runt stubben. Den fr vara kvar, den ruttnar vl bort s smningom. Den fr under tiden visa p naturens krafter.