Sttok06
P min odlingslott finns en stor Bondsyrn, den r skert 4 meter hg och ca 3,5 meter bred. Bredvid den r en ca 2,5 meter tom yta och dr skulle jag vilja ha fortsatt insynsskydd.
Funderar p att kpa 2 - 3 vita delsyrner och plantera dr. Bondsyrnen skickar mnga rotskott s jag tnkte att det kanske r bttre att forstta med Syrner men annan frg.
Det rcker om insynsskyddet r 2 meter hgt.

Jag har tidigare varit sugen p ngon hg klttrande vit ros, men fr i s fall bygga ngot fr den att klttra p. Men funkar det bredvid Bondsyrn p grund av alla rotskott och antagligen mnga underjordiska rtter. Eller mste man stta ngon rotbarrir mot Bondsyrnen hur som?
Tnkte sedan lgga markduk och grus ovanp framfr dessa insynsskydd.
oliv
Jag tycker inte rosor som insynskydd fungerar s bra. Jag skulle fortstta med syrener.

Vill man ha en kltterros kan man ju stta ngon kltterstllning typ totemple framfr insysnskydded och plantera en kltterros som solitr eller i rabatt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon