Jag sådde två sorter ampeljordgubbar i våras. Blev 54 plantor. Den tidigaste varianten gav frukt idag!!
Iofs är det tur att jag är ensam, inte ens jag blev mätt.
Lite större än smultron, men goooooda.
Jordgubbe
14-06-2013, 20:06
Känslan av att driva upp något frö och lyckas är härlig. Jag bytte till mig 2 plantor vita smultron i slutet av Maj.
Kommit frukt men de var rätt hårda än så länge.
Visst är det kanon, inte mycket kan ersätta den känslan.
Ärligt talat trodde jag inte mycket på mina "gubbar". Frukterna var små och oregelbundna, inte runda, i formen. Men som sagt, härlig smak. Och massor av kart på G.
Helen i Piteå Zon 5
14-06-2013, 21:18
Gott med egenodlat och det ger en extra härlig och god smak då frösådderna lyckas fullt ut.
strandskatan
14-06-2013, 22:07
O vad roligt, och så tidigt! Stort grattis till den lyckade sådden!
Eva i Skåne
15-06-2013, 07:49
Så kul!
malcolm
15-06-2013, 09:08
Gu´ va gott! :-9
Grattis! Och visst är känslan obeskrivlig.
Gossen Ruda
16-06-2013, 07:22
Fast jag har ätit "äkta" vilda smulton.

Också gott.
Såg igår att mina smultron har börjat rodna lite. Jordgubbarna är det långt kvar på.
AnniiPannii
16-06-2013, 14:05
Härligt! Väntar på mina blomstersmultron som jag sådde i vår med men de skickar bara en massa utlöpare och inga blommor??? Jaja får väl kanske några nästa år istället :/
Kanske borde så jordgubbar istället! Du har ju lyckats med konsten att få egna jordgubbar till midsommar i alla fall
CITAT (AnniiPannii @ 16-06-2013, 15:05)

Kanske borde så jordgubbar istället! Du har ju lyckats med konsten att få egna jordgubbar till midsommar i alla fall

Inte nog med det. Jag satte 4 potatisar av Amandine i hinkar i våras. De har just blommat över. = egen färskpotatis också till midsommar.
Lyckan är fullständig.
AnniiPannii
17-06-2013, 06:09
CITAT (Ewa L @ 16-06-2013, 20:03)

Inte nog med det. Jag satte 4 potatisar av Amandine i hinkar i våras. De har just blommat över. = egen färskpotatis också till midsommar.
Lyckan är fullständig.

Ahhh härligt! Det finns inget godare än egenodlat och trots att man kanske får en liten skörd är lyckan stor endå

Själv väntar jag på mina tomater, det är det enda grönsaker som jag sått i år..
Och jag kunde skörda första tomaten idag!!
Håller med om att det definitivt inte handlar om den ekonomiska vinningen. Men att veta var det kommer ifrån.
Potatis var första gången förra året. Trodde inte att det skulle bli så stor skillnad vad gäller smaken på egenodlat.
stennie
18-06-2013, 05:25
Jag åt mitt första Pineberry igår, syrligt men gott
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.