Leopardcookie
16-06-2013, 09:47
Har fått tag i en liten stickling som togs från jorden, antagligen ett sidoskott. Hur ska jag göra för att rota den?
Bet inte hur det är med att få rötter på den, kan tänka mig att du sätter den i lite såjord eller sand och sätter en påse över, som vanligt inte för blött och inte för torrt...
Men sedan gäller det att tänka till var du planterar den. Mose Brinnande Buske ska tydligen inte gilla att bli flyttade, den vill stå helt ifred.
Leopardcookie
16-06-2013, 11:35
Jag skulle vilja ha den i kruka, tror du det fungerar?
Var försiktig med mose brinnande buske - den kan ge hemska 'brännsår'. Så ta inte i växten och samtidigt som du utsätter dig för solljus. Ett råd i all välmening.
PS: jag har egen erfarenhet
Leopardcookie
16-06-2013, 15:39
Har förstått att den ska vara en riktig giftkrabat

Lovar att vara försiktig!
En granne till mig fick söka sjukhusvård! Inte att leka med.
Men håller med, vacker är den. Jag har satt min mellan två buskar som det inte finns någon som helst anledning att gå emellan.
kerstin z5-6
16-06-2013, 21:45
Nej den funkar dåligt i kruka
Leopardcookie
17-06-2013, 08:16
Kerstin: Förklara gärna varför?
kerstin z5-6
17-06-2013, 10:04
Den som många perenner vill skicka ner rötterna i jorden ,krukodlade perenner blir aldrig lika fina som rabatt odlade. De klarar sällan vintern i krukan och måste således jordslås i höst och Mose brinnande är en växt du vill hantera så lite som möjligt pga riskerna med hudskador.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.