kentbra
Svensk sommar är inget för oss. Har varit i Sverige i knappt en månad och trivs inte ett dugg.
På lördag åker vi hem Thailand igen.
Så om någon vill ha lite Hoyor eller Plumeria hör av er.

thaikent56
kerstinbern
Ja en del kan ha det svårt med de långa ljusa nätterna här sommartid, men de allra flesta njuter ju bara av ljuset.
Eva i Skåne
Tur att vi inte alla är lika. Jag älskar den svenska sommaren, speciellt när temperaturen håller sig som den varit hittills.
kentbra
En annan älskar värme och komma från 30 grader till det här är inte roligt.Hemma i Thailand står AC i vardagsrummet på + 30 grader och i sovrummet på + 28. Ändå tycker man det är kallt i sovrummet.
Kommer till Sverige och får finna sig 18 till 20 är ingen höjdare.

Så på lördag åker vi hem
Susanna
Jag förstår precis, jag trivs som bäst när det är 30-35 grader ute. Skulle vilja flytta till Italien men vete tusan hur jag skulle försörja mig.
gunsta
Jag har full förståelse - var inne i ett växthus igår och där var det +30 - alla pustade utom jag som trivdes som fisken i vattnet. Å andra sidan har vi i Uppland haft en ovanligt behaglig maj och hitintills juni - vi kan inte klaga. I dag lite för svalt för shorts men kortärmat har gått bra.
Ha det så gott i värmen Kent - är lite avundsjuk på dig men mest på ett positivt sätt .....
zissi
CITAT (Eva i Skåne @ 16-06-2013, 19:03) *
Tur att vi inte alla är lika. Jag älskar den svenska sommaren, speciellt när temperaturen håller sig som den varit hittills.

Precis vad jag tänkte yes.gif
malcolm
Jag älskar den svenska sommaren när det är soligt och varmt men det var länge sedan vi hade sådant väder nu, somrarna kring milleniumskiftet var fina men det är ju ett decennium sedan.
karinc
Håller helt med dig! Funderar oxå på att emigrera. Och om sommaren är för kall (vilket den är) så ska vi inte tala om vintern...huuuu!
addo
Sommar och vinter är oftast trevligt, det är slasket där i mellan som är tråkigt.
I Thailand skulle jag endast överleva om jag konstant sippade på kall öl, och det skulle jag inte heller överleva speciellt länge. Så jag stannar i Sverige wink.gif
Ewa L
Jag känner flera stycken som flyttat till Thailand och Malaysia. Samma årstid året runt...

Har själv också bott betydligt sydligare. Att längta efter vår, sommar, höst eller vinter har definitivt sin egen charm. Jag uppskattade inte våren och sommaren alls på samma sätt.

För mig är valet självklart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon