Full version: plastpåsen
abborrmaster
måste det alltid vara hål i den?

/Simon
Berith
Det beror helt och hållet på vad du hade tänkt göra med den - om du ska ha den över huvvet måste det vara hål i den, annars är den rent livsfarlig. Om du ska ha sand i den är det bara dumt med hål, likaså om du ska bära vatten långa sträckor. Annars kan du ju pröva dej fram vilket som är bäst, hål eller inte hål.
abborrmaster
hahaha, jag låg boxtavligen talat på mins tol och skrattade arsl*t av mej (nja kanske inte det där med arslet boxtavligen, det sitter lyckligtvis kvar smile.gif ) Förstod du VAD jag hade tänkt använda det till i övrigt?

Det var mest för att ha över krukor med växtligheter!

/Simon
Ingrid på Västkusten
Öhhh menarude!

Ja gärna är nästa svar ;-))

för detta här med mögel sporer och instängd luft är ju ett kapitel för sig. Trixet är rätt mängd hål - och en bra miljö.

Detta är ofta varför jag emellanåt tar till mitt flask-trix istället.

Hälsar ingrid
abborrmaster
åkej, du gör jag lufthål i alla mina påsar då... Men några nya påsar blir det inte... Bara pet-flaskor.

/Simon
Ingrid på Västkusten
PET_flaskor är bra - även saftdunkar om man har sådant ;-)

Hälsar Ingrid
abborrmaster
nu har jag ställt frågan i tre öööh threads eller vad det kallas... Inlägg kanske... Men man kan aldrig vara säker...

Ska jag ta bort påsen när CHILIN grott?

hehe ingen behöver svara på allla ställen jag ställt denna fråga smile.gif men gör det gärna jag kan vara slarvig med att undvika saker o sånt

/Simon
Lena N
Låt påsen vara kvar lite till, men klipp ett större lufthål. Det ska helst inte bildas imma i påsen.
abborrmaster
okeej... såå, stora lufthål. Då har jag på påsarna (har visserligen inte haft påsen på den ena men jaja) tills de inte bara blir två-blad-och-själk-stadium...

bockar och tackar.

/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon