helpme
Hej!

Jag har kpt hus fr ett tag sedan och har tyvrr NOLL koll p trdgrd, s hoppas p hjlp frn er duktiga entusiaster! smile.gif

Jag bor i norra delen av Sverige (fr att frklara hur lngt vxterna hunnit).

Jag vill nu s i pallkragar och har ett gng. Jag ska mla dessa och sedan ta upp jordgubbar frn landet och plantera om de i pallkragar, sedan har jag ven rdisor jag ska s.

Vad ska jag tnka p?

Vad fr underlag under pallkragarna? De ska i det befintliga landet, men ska nog grusas gngar runt om kragarna.

Har hrt lite flyktigt att man inte ska odla tbara saker i pallar fr det kan vara gift i pallarna, hjlper det om jag klr insidan med plast efter jag mlat?

r det fr sent att stta om jordgubbarna? De har blommor, men inga br n vad jag sett.

Tips p hur jag frvarar jordgubbsplantorna medan jag grver i landet, handlar om ett par timmar?

Vldigt tacksam fr svar, r s ivrig att stta igng, men r rdd fr att gra fel.

Lyckoper
Pallkragar r obehandlade - inget gift
Mnga brukar kl in eller mla - det r fr att frlnga hllbarheten eller fr estetiska skl
Obehandlade hller nd flera r - jag har haft mina obehandlade i 2 r och dom r fortfarande i bra kondition.
kerstin z5-6
Stt igng! man lr sig av misstag och du verkar ha koll..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon