Odlarinna
17-06-2013, 18:23
Är rådjuren sugna på tomatplantor? Jag har en rad krukor mor söder väggen.Hittills har jag täckt varje kväll men de kanske inte är intresserade? Kanske onödigt jobb? Men det skulle vara katastrof om toppen försvann.
Vet någon?
Hej
Rådjur äter all special när de blir hungriga.
Obs
Det är bra för säkerhet skull, lägga nät över dem.
H.Bassam
Vet inte eg hur det är just med tomat, för det har jag inte haft på ett tag, men som Bassam säger så äter Rådjur allt när de är hungriga, tar det mesta dom kommer åt. Men min uppfattning är att det är mest på vårvintern när de är riktigt utsvultna. Nu när det finns gott om mat för dom i naturen tror jag det ska mycket till innan de går ända upp till huset såvida dina Rådjur inte är väldigt oskygga. Jag har gott om Rådjur både innanför och utanför tomten men ända upp till huset har dom som sagt bara gått på vintern och när jag inte varit hemma.
Mr.Tomat
19-06-2013, 14:54
Finns medel mot just rådjur, revira heter det. Finns bland annat på granngården och håller rådjur borta. Luktar för mycket revir för dem då
Odlarinna
22-06-2013, 14:06
Tack för era svar. Jag fortsätter nog med att täcka plantorna. Bor precis bredvid skogen och grannens blommor har gått åt,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.