tudor
[attachment=77002:v_xt.jpg]Strävbladig växt med silvervita inslag. Vad kan det vara för något?
Anna-Karin Lundberg
Ser ut som plister, en Laminum-art. Jag tog hem ett skott under en resa i Tyskland och planterade i trädgården - men den spred sig som ogräs. Jag gillade inte växtsättet, glest och spretigt med trist blomning i ljusgult. Nu har jag ångrat mig och försöker bli av med den.
Jag kände mig som en idiot som tagit in den i trädgården, men helt nyligt såg jag att de planterat den i Kronobergsparken i stan där jag går med hundarna varje dag. Parken renoveras och de håller på och gör fint, planterar nya träd och fixar i rabatterna. De hade fyllt en slänt med denna plister så den anses väl som en trädgårdsväxt ändå.
Eva i Skåne
Jag har den bland det vilda och tycker bladen är så fina, men skulle inte rekommendera att plantera in den i rabatterna.
Ewa L
Jag har den planterad i häcken. Den håller duktigt undan maskrosor etc.
Har öht ganska aggressiva marktäckare i hela häcken.
AnniiPannii
Luktar bladen starkt? Får den långa revor?

I så fall är det den värsta ogräset jag har i min trädgård! Den där och penningblad tar död på allt i sin väg och är nästan värre än kirskålen här hos mig sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon