Full version: Citronträd ?
Motti
Köpte en stickling av Citron förra året !det har överlevt vintern inne och växt till sig rejält efter att jag planterat det i Medelhavsjord .Nu hörde jag av en bekant att man måste ympa det för att det ska blomma och få frukt ! är det så och i så fall hur går man till väga då ?
Alexander-VG-zon3
Nej man måste inte ympa det, är det sticklingen från ett träd som redan blommar så ger det blommor direkt med rätt skötsel, är det en stickling från frösådd så tar det långt tid men blommor blir det någon gång.

Är det frösådd om man vill kan man ympa in sorter som är blomfärdiga. Och därmed få frukt på ädelsort då det tar långitd från frösådd och är inte sortäkta.
Motti
Det är inte frösått utan en stickling jag köppte förra året på nätet ,har faktiskt växt till sig väldigt bra ! Tack för svaret nu väntar jag på att det ska blomma då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon