Ålgryte
Jag har beställt pelargonsticklingar flera år hos Odla. De har levererats väl förpackade och vid de få tillfällen de inte utvecklats som tänkt har jag alltid fått nya. De flesta av dem lever fortfarande och har gett upphov till ännu fler pelargoner... yahoo.gif

Förra året beställde jag perenner som däremot inte motsvarade förväntningarna. Flera blommade aldrig och acklejan visade sig ha fel färg thumbdown.gif

Som present till en väninna beställde jag i maj några "Växter för krukor och amplar på uteplats". Jag skickade beställningen i mitt namn och adress och angav tydligt i kommentarsfältet att det var en present och jag skulle ha fakturan och plantorna skickas till min väninnna.

Då jag inte fått någon faktura ringde jag min väninna för att höra om hon fått några växter. Jodå, det hade kommit några välförpackade sticklingar i små planteringskrukor. Jag hade beställt: Begonia 'Glowing Embers' 1 stor planta, levereras i 12 cm kruka enl hemsidan samt Trillingblomma 1 stor planta, levereras i 9 cm kruka och en Duvnäbb rtfm.gif
Min väninnna "har gröna fingrar" men tror inte att trillingblomman hinner blomma i år eftersom den är så liten!
Dessutom har hon fått fakturan och anser att den pyttelilla begonian absolut inte är värd 59 kr nono.gif Jag blev förvånad över att hon fått så små plantor när de omnämns som stora och ringde Odla. Dels ville jag få en förklaring till storleken och dels ville jag ha fakturan!

På Odla upplevde jag inte alls den hjälpsamhet som jag tidigare har fått vid kontakt med dem. "Vad vill du att vi ska göra?" ranting.gif
Jag sa också att då jag är missnöjd finns möjligheten att ringa dem eller att skriva om det på forumet - Nu har jag använt båda sätten !

De lovade iaf att skicka en faktura till mig... Detta var i fredags 14 juni och ännu har jag inte fått någon faktura från Odla.

Dåligt Odla!! angry.gif angry.gif
Heléne Odla.nu
Hej Ålgryte

Tack för ditt mail till mig och min kundtjänstkollega idag.

Att det har gått fel på mer än ett sätt när det gäller den aktuella beställningen står klart, jag och mina kollegor hos Odla.nu beklagar detta innerligt och du kommer självklart att kompenseras. Det är aldrig kul när det går fel på det här sättet, det händer som väl är väldigt sällan men det är givetvis ingen ursäkt - det ska inte hända alls och det är förstås inte alls så vi vill att våra kunder ska uppleva oss.

Min förhoppning är att du trots det skedda kan känna förtroende för Odla.nu även i fortsättningen och jag ber dig att maila mig och/eller kundtjänst om du har fler frågor, antingen kring den aktuella beställningen eller kring något annat spörsmål.

Med en önskan om en trevlig måndagskväll
Heléne Odla.nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon