ElvinaAndersson
Hej, i våras när resten av växterna på trädgårdslandet kom upp sparade jag med flit fyra stycken självsådda "solrosor". Nu ser de dock inte längre ut som solrosor - någon som vet vad det kan vara för sort? smile.gif Stockros?

MVH Elvina
gunsta
Hej Elvina och hjärtligt välkommen till odlas forum. Om jag ska gissa så gissar jag på malope.

Praktmalva heter den också.
ElvinaAndersson
Hej gunsta och tack för ditt svar! Glömde bort att svara tidigare men kom ihåg tråden nu igen då en utveckling skett för denna mystiska växt biggrin.gif Fram tills nyligen levde jag i tron om att det var en malva, men nu har några av plantorna utvecklat klätterarmar och idag slog det ut en blomma.

Plantan i den högra krukan är en melon, och blommorna på den lilla plantan (dvs "malvan") är identiska med de blommor som finns på melonen, bladen är inte heller så olika. Men vi får se om plantorna hinner utveckla sig vidare, skulle vara kul om det var en melon ändå för aldrig har jag då fått up sådana i trädgårdslandet förut! smile.gif
Peztis
Något i gurksläktet ser det ju att vara. Då kan det vara pumpa, melon, gurka, squasch osv. Har du sått något sådant?
ElvinaAndersson
Har sått gurka, melon och pumpa, men inte i närheten av trädgårdslandet så dessa frön måste kommit från komposten som lades ned i trädgårdslandet förra hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon