Jag har en stor kruka med blommor när man går in i trädgården (har annars inte speciellt mycket blommor). Satte dit penseer i påskas och de har blommat och varit tåliga fram tills nu. Vad kan jag byta ut dem mot nu? Gärna något färgglatt, tåligt och långvarigt :-) Tacksam för förslag.
Petunior eller flitiga Lisa brukar blomma länge.
Helén
Eva i Skåne
25-06-2013, 07:11
Pelargoner kan också blomma rikligt. Kanske i kombination med snöflinga som finns i vitt, blått och rosa. Snöflingan blomman hela tiden fram till det fryser.
kerstin z5-6
25-06-2013, 13:41
Gillade inte petunia förr , men de här dubbla sorterna är jättefina hela sommaren och passar i stora krukor
Pirouette" med någon färg som förnamn ska den heta, detta är Purple"
[attachment=77106:200595_909206.jpg]
Eva i Skåne
25-06-2013, 13:48
Nackdelen med dubbla petunior och tätblommiga pelargoner är att dom blir fula när det regnar.
Annars är jag också inne på att det nog finns mest att välja på bland petuniorna om man vill ha mycket färg.
Tack för svaren. Jag ska åka och handla petunior, några pelargoner och kanske något mer imorgon efter jobbet.
Min favoritblomma som vi ofta har i två större 'krukor' intill trappan är lantana (eldkrona) - putsar man dom brukar dom blomma länge och väl.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.