Hobbalito
Förra året byggde jag ett växthus (12 kvm) på landet och i år är det ett såkallat experimentår. Det växer visserligen på relativt bra i huset men det jag kan konstatera är att mina plantor skulle må bra av lite mer regelbunden vattning. Är det någon som har ett tips på ett bra bevattningssystem eller liknande?

Hälsningar
Camilla
Blåklockan
Jag köpte gardenas bevattningssystem nu i våras, har funkat bra.
Peztis
Köpte också Gardenas med timer förra året och det funkade jättebra - kanske lite för bra! Ska se om jag hittar mitt inlägg som en liten förklaring till varför jag skriver så.
Peztis
Först och främst, här är en tråd jag skapade i ämnet förra året: Automatbevattning i växthuset.

Och sedan, här är Resultatet av att inte veta vad man gör.

Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det eller när jag ser fotot!
roffen2
Hej,
vi har haft Hydromat (finns t ex på Willab Garden) några år. Fungerar rätt så bra om man inte är borta för länge. Vi hade en regntunna en meter upp. Ganska billig och enkel lösning. Den ska vattna mer ju varmare det blir, men det funkar inte särskilt bra. Droppar lika mycket ur alla munstycken. Vi har satt på och stäng av vattnet på tunnan manuellt.

Vi kommer att vara borta längre perioder framöver, så därför håller vi på och sätter in ett automatiserat system från Gardena. Kostar en del, men har en fuktighetgivare som gör att den bara vattnar när det behövs. Känns som hög kvalitet, finns också många tillbehör, t ex ställbara munstycken och munstycken för vattendimma.

/Roffe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon