Full version: Okänd växt?
Kcalorin
Hej på er! tummenupp.gif

Fick dessa växterna för flera månader sedan men de som jag fick de av visste inte vad det var för några... smile.gif Är det nån vänlig själ här på Odla.nu som kanske vet?

Undrar även ifall ni vet om man ska ta bort det där bruna som växer runt stjälkarna. Rent spontant så kändes det så, så jag har börjat ta bort det på den ena blomman som ni kan se. Tycker annars de är himla fina och bladverket spretar ju jämnt och fint så jag klagar inte bravo.gif

Det hör till att jag en gång i tiden (innan mitt odlingsintresse slog till med full kraft) var expert på att t.o.m. ta död på garderobsväxter som annars brukar kunna hålla sig i all evighet så inte fanns det nåt hopp för mig med några växter whatsoever trodde man (min familj och vänner haha).

Men det finns hopp för alla, inklusive mig, (hoppas jag iaf hehe) så därför ber jag om er hjälp för de har stått så fint nu sen jag fick dom och jag vill gärna att de ska leva vidare ju.

Är HELT ny på detta btw...

Kan man dela på de och plantera om så det blir fler tro?

[attachment=77145:WP_20130627_004.jpg]
[attachment=77146:WP_20130627_003.jpg]
[attachment=77147:WP_20130627_002.jpg]
[attachment=77148:WP_20130627_001.jpg]

PS/ Det gröna som sticker upp i dessa krukor är mina "små" melonskott... vet f.ö. inte vad jag ska göra med dom heller men de växer så det knakar iaf smile.gif /DS
kerstin z5-6
Kanske mer en fråga för krukväxt avdelningen och spontant -ta inte bort det bruna det är naturligtt för växten.
Kcalorin
CITAT (kerstin z5-6 @ 27-06-2013, 21:42) *
Kanske mer en fråga för krukväxt avdelningen och spontant -ta inte bort det bruna det är naturligtt för växten.

Ahh tack så mkt! Har helt missat Krukväxttråden. Tackar så mkt!
Okej, får se hur dom tar sig nu då när jag tagit bort det bruna på den ena!

Tack för ditt svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon