FruTrädgårdstomte
Hej smile.gif

Det är väl rena stolligheten att beställa barrotade rosor så här sent, men icke desto mindre satte sig rosberoendet i klickfingret härom dagen och vips så gick en beställning i väg till Danmark. crazy.gif

Det blev dessutom en del impulsval. Bl.a. Mary Rose. Jag har ett ställe som jag funderar på men tänkte höra med er här som har henne hur vid hon blir?
Är det en omfångsrik dam eller en med pinniga ben?
kerstin z5-6
Beror ju helt på zon läge jord mm..alla angiva höjder och bredder är bara väldigt mellan tummen o pekfingret..

Tycker du den blir för yvig tål den beskärning ok
Pauline/Sthlm
Känner igen mig...
Vet inte omfång - ännu!
Satte tre i våras o kan bara gratulera dig till vackert val, så förtjust i gråviolettrosa stora kronblad o så doften!
Mina nu efter två mån ca 30cm i diam. Inte slutlig stl ;-)
Satte med ca 50-55 cm centrum-centrum
FruTrädgårdstomte
Tack båda för svar smile.gif

Jag har en "glugg" i en plantering på ca 1 m2 som jag tänkte sätta min i. Där är full sol men det är lite oskyddat där så jag räknar med zon 4, fast jag bor i zon 3 annars.

Jag köpte bara en, men så vackert som du beskriver den, Pauline, så kanske jag kommer att vilja ha fler. rolleyes.gif Min kommer nog inte att blomma i år dessvärre.

Men tja, skulle den såsmåningom visa tecken på att vilja ha mer utrymme så får jag väl flytta på den helt enkelt. smile.gif
Ezereht
Den blir inte så där storkbent som en del andra.
Kajsa
Bor i zon 3 - 4 och Mary Rose blir buskig, inte som andra Austinrosor som behöver flera för att fylla ut, har flera ex och dom blir ca 1.20 - 1.5 höga och 1 m eller mer breda. Och fryser sällan ner ( dock i vinter ) men överlever alltid.

Mary Rose, en buske här
FruTrädgårdstomte
Hm, en kvadratmeter kanske blir för trångt då? Men kanske kan jag knö på nåt annat...

Men guu' vilken vacker bild Kajsa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon