Monarda
I morse kom jag att tänka på att shortsen som jag använt flitigt varje sommar faktiskt införskaffades innan sonen föddes. M a o är dom ca 23 år gamla! Slå det om ni kan!
malcolm
Jag har en Lee jeansjacka från 70-talet, tyvärr har den krympt av att hänga i garderoben men en sådan raritet slänger man inte.
Klint
CITAT (malcolm @ 29-06-2013, 11:26) *
Jag har en Lee jeansjacka från 70-talet, tyvärr har den krympt av att hänga i garderoben men en sådan raritet slänger man inte.

Samma här! Knepigt det där att de krymper......
Anki på Öland
Har en hel del av den årgången biggrin.gif
*Stintan*
Jag har också en del 70-talskläder kvar....inte för att jag kommer i dom men det är ju bara bra så slipper jag slåss med döttrarna om dom biggrin.gif
gunsta
Jag har en väldigt fin Mah-Jong skjorta fr 70-talet. Den har också krympt sad.gif
Monarda
Men nu tänkte jag på kläder som fortfarande används, annat gills inte!
Klint
Tyvärr där har jag ingen chans! De finge vart kilar och resårband överallt isåfall!
pejori
CITAT (Monarda @ 29-06-2013, 14:32) *
Men nu tänkte jag på kläder som fortfarande används, annat gills inte!

Har visst några trasor från den tiden, som fortfarande används ja... giggle.gif
Mina kläder är av god "kvalite", så dom krymper inte,... rotfl.gif
gunsta
CITAT (Klint @ 29-06-2013, 15:18) *
Tyvärr där har jag ingen chans! De finge vart kilar och resårband överallt isåfall!

giggle.gif
Anma
Jag har en kofta från slutet på 80-talet som jag använder jämt på stugan. Den har rymt mig i allt från strl 34 till 44.
*Stintan*
Jo jag har en mössa från 70-talet som jag stickat och fortfarande använder. Sen har jag faktiskt min morfars gamla slitna o trasiga bryggarfrack som jag fick överta nångång på 60-talet och den använder jag ibland när något kräver skruttkläder.
Kryddan03
Jag har en burberryrock från 1981 eller -82 (kommer inte ihåg exakt vilket år jag köpte den, men vet att det inte var varken senare eller tidigare) som jag forfarande använder ibland. Den är nästan lika fin fortfarande, dock ett uns trång över axlar och mage. Men, den duger för kvällspromenad med vovven när det regnar sådär lagom.
Anki på Öland
Köpte ett par vinter-joggingkängor - typ täck-stövlar med högt skaft - på Intersport i Jakobsberg 1986 och förra veckan fick dom följa med till tippen..... har använt dom jättemycket när det varit kallt eller mycket snö (eller båda) och det enda felet på dom var att skinnet (plasten?) spruckit nere vid skarven mellan sulor och fot så när det var blötsnö läckte dom in.
gnon49
Har ett par nästan nya byxor från 80-talet samt en jeansjacka från samma period. Byxorna används enbart vid högtidliga tillfällen även om både byxorna och jackan verkar ha krympt med åren lite grann. Jag är den typen som använder enbart några plagg i taget, vilket gör att det hänger en del oanvända byxor och skjortor och jackor i garderoberna. Tur man inte är ett modelejon. På vinden ligger troligen kläder till f-rbannelse.
RibesRubusVitis
Den svarta kostym som jag fick till farfars begravning 1965 använder jag fortfarande, tyvärr allt oftare.
Monarda
CITAT (Anma @ 29-06-2013, 15:49) *
Jag har en kofta från slutet på 80-talet som jag använder jämt på stugan. Den har rymt mig i allt från strl 34 till 44.

Precis så är det med mina shorts, vi har liksom växt tillsammans från 34-44, men snart är nog gränsen nådd.
Åsa, mälardalen zon 2
På sommaren använder jag ibland en klänning min mormor köpte i slutet på 60-talet så det var ju några år innan jag föddes

(har sparat min studentklänning men den är för stor)
Peztis
Jag har en svart snäv kjol som jag ibland använder, min mamma hade den på 50-talet...

De jeans jag har i trädgården, numer avklippta under knäet, är nog från 80-talet.
Anma
CITAT (Monarda @ 29-06-2013, 19:38) *
Precis så är det med mina shorts, vi har liksom växt tillsammans från 34-44, men snart är nog gränsen nådd.

Du får göra som jag, backa tillbaka till 36/38. wink.gif
Monarda
Nja, det får nog vara som det är. Tidningen M hade för övrigt ett ovanligt reportage idag, d v s för att vara en damtidning.
"Banta inte, byt kläder!" löd rubriken.
zissi
Kom på att i stugan har jag faktiskt en mysoverall som från början var gubbens ... kanske pratar vi här slutet på 70-talet. Sommaren -84 var jag gravid och fick då överta den mjuka sköna vinröda mjukisjackan med kapuschong och mjukisbyxorna med resår i midjan. Allt detta var perfekt när magen växte.

De har legat i stugan sen dess för där har vi varit mycket på somrarna, speciellt när barnen var små. Använder den fortfarande till kvällen om det blir lite kyligt. Där uppe på landet är det bara familjen och släkten och alla går mer eller mindre "ledigt" whist.gif klädda.

När man kommer tillbaka till stan brukar det kännas lite uppklätt i början.... yes.gif
Motti
Har en Yves Sant jacka som jag sparat men den är bra trång nu mer wink.gif men man kan ju titta på den och minnas hur smal man var en gång giggle.gif Har sparat en del kläder men igentligen är det idiotiskt när man inte kan ha dom mer !
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 11-07-2013, 00:24) *
Har en Yves Sant jacka som jag sparat men den är bra trång nu mer wink.gif men man kan ju titta på den och minnas hur smal man var en gång giggle.gif Har sparat en del kläder men igentligen är det idiotiskt när man inte kan ha dom mer !

Fast då kan man ju egentligen inte säga att dom lever längre.... då finns dom ju bara kvar för att man inte slängt dom.
Motti
Dom lever i minnet Anki ! Föresten är väl alla kläder döda ting det är ju bara något man hänger på kroppen för att visa sin tillhörighet och status och för att slippa gå naken .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon