Full version: Undrar över krasse?
barajag51år
Hej,

Har valt den trodde jag vanligaste enklaste sorten i en kruka på min uteplats.
Nämligen krasse , se bilden.
Varför gulnar gladen nedtill undan för undan? Tar bort dem.
Ska den torka ut eller tvärtom får inte torka ut, ska ha extra näring ofta redan eller vad?
När borde den börja utveckla blommor?
Har planterat den i kruka för en månad sedan och den började växa snabbt men sedan då?
Vattnat med näring första gången förra veckan, bladen gulnar efter hand ändå.
Trodde den var en lättskött sort. Känner mig som en fullständigt ovan krukgubbe.

Med vänlig hälsning

Stefan

RitRat
Kanske är platsen för skuggig? Lite svårt att se. Bladskaften ser ut att bli ganska långa, de sträcker sig efter ljus.
Och krukan för liten? Det verkar vara några stycken plantor i en rätt så liten kruka.

Krasse vill nog ha ganska många timmar sol per dag, helst hela dagen. Helskugga gillar den inte.

Annars så är en månad inte så lång tid, krasse brukar ta lite längre på sig (från sådd).
Eva i Skåne
Jag odlar ofta krasse i både krukor och rabatt. Gulnande blad tror jag är nåt man får stå ut med = klippa bort. Blommorna kommer nog snart.
Sen ska dom inte ha för mycket näring för då blir det mest blad och färre blommor. Jag ger inte mina nån näring mer än lite långtidsgödning när jag planterar.
Jag tror det kommer bli jättefint Stefan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon