Full version: Tankeord mm
Klint
Det finns en tråd här med en rolig trädgårdsskylt,vore det inte kul om det fanns fler som vi kunde dela med oss av?
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=120979

Här kommer en och ja den är lånad från en blogg på nätet

[attachment=77178:version_...03e1e505.jpg]

tilägg:Ja varför inte allt möjligt kul pynt att ha ute förutom växter! Jag ska tex skaffa mej Flamingos som säkert många tycker är förskräckligt i en trädgård men jag tycker det är lite kul tongue.gif

tillägg2 länkar till skylten som fick mej att starta denna tråd!
FruTrädgårdstomte
Apropå flamingos... (jag antar att du menar den rosa plastsorten och inte riktiga flamingos giggle.gif ) så har jag i många år letat efter sådana, den klassiska varianten alltså. Men förgäves, till slut fick en kompis i USA skicka hit ett par, nu betar de lyckligt i all sin rosa plastighet i min trädgård. De är så otroligt kitsch att de blir coola därför. biggrin.gif

[attachment=77181:Phyllis_Irv.jpg]
Klint
Ja precis yes.gif !
Oj jag hade ingen aaning om att de skulle vara svåra att få tag på!
Eva i Skåne
Den här texten har jag på mitt skrivbord

Hälsa på dina vänner ofta för ogräset kväver en oanvänd stig
FruTrädgårdstomte
Jag har sett att Bauhaus har haft nån annan typ av flamingos, nån sorts komposithistoria som ska försöka se "realistisk" ut. Hemsk.
Har inte heller hittat nåt på nätet, nåt företag i Sthlm sålde visst men de var visst slut. Fast jag bor ju långt ute på vischan, kanske är det inte alls svårt om man bor i nån av storstadsregionerna. dunno.gif Dessutom var det ett tag sen jag kollade.
Klint
Haha jag bor också där!
Eva i Skåne
Jag vill inte ha någon flamingo så jag har inte tänkt på var/om de kan köpas i affärer hos mig, men hittade en nätbutik med bra pris Flamingos
FruTrädgårdstomte
Jaha, där ser man vilken sopa jag är på att hitta grejer. slap.gif Men va bra, Klint, nu kan du ju göra mig sällskap i Flamingoklubben! Hehe.
Klint
Men jag hittade ingen! Vad har du för sökmotor?!
Tror det paret skulle trivas vid vårat lilla "kärr"! tummenupp.gif
Monarda
Fick jag av min kära syster som köpte den i Dublin.

[attachment=77204:DSC_0006.jpg]
Peztis
Den var fin, Monarda!

Klint, kul att du gillade skylten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon