Full version: Nockdekoration
Pyssel-Fia
Vi hller som bst p att bygga det efterlngtade vxthuset. Ett "hemmabygge" i tr och glas. Nu nr taket snart ska p, brjar jag fundera p nockdekoration, lite sent kanske...
Allts en sdan dr "tuppkam" eller vad det kallas som man har uterfter hela nocken p vxthuset. Har googlat lite men inte hittat s mycket bilder s jag undrar om det r ngon hr inne som kan dela med sig.

Har ocks fr mig att jag lst ngonstans (kanske hr inne) om att man kunde bestlla sdana ganska billigt frn England. Frgan r d vad heter det p engelska...?

Alla tips om bilder, material, frsljare mm. r av intresse. Kan ocks tnka mig att gra den sjlv om det finns fina i tr (det har jag ocks sett tror jag).
Att jag skulle gra den sjlv var vl inte riktigt sant...
jag menade ju min man giggle.gif den stackarn r tlig m jag sga!

Bengalow
Roof decoration...?
malcolm
Prova att googla p snickargldje.
FruTrdgrdstomte
Hej smile.gif

Greenhouse (roof) ridge eller roof finials ger de trffar du sker.

addo
Varfr skulle du inte bygga sjlv? Det r mycket lttare n vad du tror sen kan du tvinga gubben att gra ngot trkigt som att diska i stllet.
ingmet
Willab sljer nockdekoration p "lpmeter". Gr ven att f lackad i den frg man nskar.Tyvrr r det svrt att hitta p hemsidan.. utseendet kan ses p ngra av vxthusbilderna.
malcolm
Nr jag byggde min uteplats ville jag ha lite snickargldje fr att pryda min skapelse, anvnde baksidan av en verbliven tapetrulle och ritade ett mnster som jag knde mig njd med med en metersw lngd. Sedan var det bara att klippa ut och anvnda som mall och upprepa mnstret s lngt man ville ha det.

Nedan kan man se lite hur det blev och jag har ven ritat staketspjlorna sjlv och sgat ut med sticksg.

[attachment=77254:CLTF000080.JPG]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon