oliv
Nu har mina två krolliljor (de är satta i fjol) hamnat under snåret av stora höstanemoner.

Behöver jag flytta dem eller kommer de att kämpa sig igenom? confused.gif
HelénE
Mina kroliljor växer som bäst under buskar och i syrenhäcken, så jag skulle tro de klarar sig utmärkt.

Helén
oliv
Ok, då får de stanna där de är. Nästa år går det kanske bättre när de etablerat sig. thanks.gif
octachoron
Jag tycker att (vanliga rosa) höstanemoner konkurrerar ut det mesta som växer bredvid dem i rabatterna, tyvärr.
oliv
Japp, det är den (Anemone hupehensis). Och jag vill ha kvar den, får då flytta på krolliljan nästa år om den inte sträcker på sig. smile.gif
zissi
I år kom det en krollilja mitt bland alla rabarberstånd. Har aldrig haft en sådan förut där på landet. Måste ha kommit med fåglarna eller nåt.
oliv
Då finns det hopp. tummenupp.gif
silas
Mina krolliljor växer överallt, däremot är de större och finare där de inte behöver trängas så mycket ...
oliv
OK! Jag får se hur de blir helt enkelt!
Fjortispower
Jag har sett krolliljor där bara "blomhuvuden" stack ut ur en tät ligusterhäck. Nu vet jag inte hur det är med anemoner, men...
oliv
tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon