Full version: sticklingar
Klint
Idag när jag var hos svärmor bad hon mej fråga er 1.Man säger att man ska sätta sticklingar i en ring längst ut i krukan. Varför?
2. Finns det inte tillväxthormon att köpa längre för amatörer?Varför?
Sticklingar känner jag till men har inget svar på varför, Det där med hormon tror det var tillväxthormon hon sa det här jag ingen aning om.
kerstin z5-6
i krukkanten är det mer syre o cirkulation och lättare för en stickling att etablera sig.-rätt!

salixkvistar i vatten kan ge ökad halt av tillväxthormon. vattnas ut.

vid sådd kan ga3 pulver användas,köps på tex gardensnorth.com

har två brutna armar o skriver som en kratta hoppas du förstår angel_not.gif
Eva i Skåne
Men Kerstin då sad.gif Vad har du råkat ut för?
RibesRubusVitis
Det är alltså inte tillväxt som önskas (tvärtom), utan rotning. Då är salix en utmärkt källa till rotningshormon; det är därför som pilkvistar rotar sig lättare än något annat. Men många växter klarar sig bra ändå utan tillsatser. Och just för att undvika tillväxt ska man inte ha någon gödning i jorden så länge rotningen pågår.
kerstin z5-6
Vatten + köksgolv ,läckande rör under natten, vattnet syntes ej , jag trillade handlöst -landade på hö axel o har fraktur genom caput/ huvudet på axelkulan. Samt en mindre fraktur , stabil i vä armbåge.

Inkapslad i mitellaväst och har väldigt ont -pekfingervals här ..ett tag nu.
gunsta
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-07-2013, 15:49) *
Vatten + köksgolv ,läckande rör under natten, vattnet syntes ej , jag trillade handlöst -landade på hö axel o har fraktur genom caput/ huvudet på axelkulan. Samt en mindre fraktur , stabil i vä armbåge.

Inkapslad i mitellaväst och har väldigt ont -pekfingervals här ..ett tag nu.

Men oj Kerstin vilken otur - jag hoppas på snar bättring/läkning för din del trostar.gif
Eva i Skåne
Så lätt olyckan är framme sad.gif Krya på dig Kerstin trostar.gif
Klint
Men stackars deg vilket oflyt! trostar.gif
kerstin z5-6
JA med tanke på mina 200 oplanterade perennplant är det verkligen fel taijm ..hoppas svärmor blev lite klokare blush.gif
Bassam
Hej
Man kan få hygien skador om man använder den på fel sätt, de märker att ko kan mjölka mera om den äter mat som blandad med rött hormon, så blir risk för cancer skada.
H.Bassam
Bassam
Hej
Man kan få hygien skador om man använder den på fel sätt, de märker att ko kan mjölka mera om den äter mat som blandad med rött hormon, så blir risk för cancer skada.

Obs

vi kan ta naturligt hormon från också:

Om vi lägga frö från vete eller havre några dagar i vatten sen kan vi lägga sticklingar i den här vatten.
H.Bassam
Klint
Men kerstin! Usch kunde ju inte va olägligare.Vet dina kompisar du var väl med i den där schyssta lökar,som gjorde odlingslimpor? Eller är jag helt ute å cyklar? Du måste ju försöka få hjälp med de små liven! Det är helt ok att läsa så skriv på om du orkar! Ska redogöra för svärmor noär vi ses å tack för svar!
kerstin z5-6
Ja det är jag, vi var med i gröna rum - tummenupp.gif så klart vi ska få liv i dem, vilken vedartad växt gäller det -är det rosor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon