Full version: gula blad
skogsmulle101
her en växt jalapeno som har gulnande blad endast tre fina stora jalapenosar men inga fler blommor har slagit ut sedan de tre som blev frukt. vad kan jag göra?
Eva 33c
Det händer ofta att plantorna tar en paus med nya blommor medan den låter frukterna mogna fram. Speciellt om den inte hunnit bli så stor före fruktsättningen. Om den har rotat igenom hela den kruka den har så kanske den ska omplanteras till en större. Alternativt att du behöver gödselvattna den. Har du skördat frukterna? annars kan du göra det också, så sätter den snart igång att växa och blomma igen.
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske du glömde plocka bort de första frukterna om man inte tar bort de första frukterna växer plantan sämre och orkar bara ha några frukter + växten behöver ju en rätt stor kruka med.
PMK
Mina har fått gula blad när de fått för mycket regn och för lite näring. Jag blandande två nävar hönsgödsel i ca 10 liter vatten och vattnade plantorna med, inom en vecka blev det mycket bättre.

Vid det här laget bör dina stå i sin slutgiltiga kruka antar jag, hur stor är den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon