Full version: Kinesisk vitlök
AmandaLinnea
Hej.

Jag har en kinesiak vitlök som jag fått av min sambos mormor.
Varken hon eller jag vet hur den ska skötas och vad på plantan som man kan äta. tongue.gif

Jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig wink.gif och kanske kan tipsa vad man kan ha den till.

/ Amanda
Scout
Jag tänker att är det vitlök så är det vitlök, kan väl inte vara så stor skillnad mot "vanlig" vitlök som odlas över hela världen, även i kina.

Eller är det kanske kinesisk gräslök du tänker på? Den som smakar lite svagt som vitlök. Den kan du använda som vitlöksblast eller som vanlig gräslök. Typ hacka ner lite i det mesta du lagar.
AmandaLinnea
ahh just ja... kinesisk gräslök. får den bara blast eller blir det en "lök" smile.gif har ingen aning, haha
Preussen
Kinesisk gräslök kan du få att övervintra utomhus beroende vart du odlar. Odla den i skyddat läge men lucker jord är prioriterat så att vatten snabbt sjunker undan. Frysta rötter vintertid dödar.
Kinesisk gräslök är mycket gott med mild ävitlökssmak
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon