Puddie
Hej!
Helt färsk här på forumet och vanvettigt fylld av frågor och funderingar efter att ha tagit över en trädgård i Stockholms norra skärgård. Den har en gång varit väldigt vacker misstänker jag, och är väldigt vacker, men överallt hittar jag rester efter en ambitiös trädgårdmästare. Bland annat finns ett tak till en jordkällare där jag hittat kaukasisk fetblad, tror jag, men som är överväxt av långt gräs och så är det på alla möjliga ställen, vackra små blad och blommor genomstungna av tjocka grästuvor. Kan jag "få fram" dessa halvt begravda marktäckare igen – och hur?
Väldigt tacksam för svar!
CillaM
Gräv bort allt, rensa manuellt tuvorna, gräv bort resten av ogräset som är kvar. Flytta tillbaka de växter som du vill ha. Håll efter. O välkommen förresten! smile.gif
Puddie
Tänkte väl att det inte fanns någon enkel genväg. Tack CillaM! Är nu en bra tid för denna operation?
CillaM
Ja, helt klart. De blommar eller är nära blomning men det klarar dom. Vattna lite extra ifall du tycker att de behöver det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon